کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهزادی، راهی که اشتباه می‌رود

6 آذر 1396 ساعت 18:49


متن ارسالی
خاموشی‌های برق هفته‌های گذشته در یاسوج و در مرکز مدیریت داوود راهزادی هم نتوانست قطار عزل و نصب‌های مدیریتی در کهگیلویه بزرگ را متوقف کند و همچنان شهر به شهر در حال تغییرات مدیریتی در برق استان است.
راهزادی مدیرعاملی که سهمیه مدیریتی غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا است سالهاست در کهگیلویه و بویراحمد جولان می‌دهد این روزها دست به تغییراتی در مدیریت شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی زده است.

یکی از تغییراتی که باعث تعجب و اعتراضاتی در رسانه‌ها شد عزل رئیس جوان, تحصیلکرده و شایسته مدیریت توزیع برق شهرستان کهگیلویه بوده است.
دکتر خسرو پرویزی مدیری متخصص و تحصیلکرده و جوان و البته با تجربه مدیریتی موفق در شهرستان‌های چرام و کهگیلویه بوده است که عملکرد درخشان وی منشأ خدمات فراوانی بوده است.
تصمیم به عزل این مدیر شایسته که تعامل خوبی با مردم و مسئولان داشت و از نیروی‌های متخصص در شرکت برق استان بوده نشان می‌دهد که استفاده از مدیران جوان و کاردان در این دولت توسط مدیرعامل برق استان چندان جایگاهی و ارزشی ندارد.
راهزادی که راه را اشتباه می‌رود ابتدا باید جوابگوی بکارگیری نیروهای تحت عنوان (شرکتی و ... ) که بدون ضوابط و آشنابازی و اقدامات بعضی از زیر مجموعه خود در بکارگیری این افراد باشد.
او همواره در پشت لبخند خود به افکار عمومی بی‌توجه است و با بکارگیری نیروهای (شرکتی و ...) و فامیلی نه تنها نمایندگان بلکه برخی از مسئولان استانی را نیز راضی کرده تا شاید یک روز بیشتر بر مسند مدیریت تکیه زند.
تحصیلکردگان برق که با هزاران امید و آرزو و هزینه‌های گزاف به امید عملی کردن معلومات خود در صنعت برق استان بودند اما مشاهده شد که در دوران مدیریت وی کسانی بکار گرفته شدند که رشته تحصیلی آن‌ها هیچ سنخیتی با برق نداشت.
راهزادی که راه را اشتباه می‌رود به جای ریشه کنی و جلوگیری از احیاناً آشنابازی در شرکت خود چشم‌هایش را بسته و به راحتی از کنار برخی اقدامات نادرست می‌گذرد که یا می‌داند و یا نمی‌داند؟؟
راهزادی راه را اشتباه می‌رود که مدیران پاکدست و کاردان را عزل می‌کند و سؤالات زیادی در افکار عمومی وجود دارد که چرا خسرو پرویزی عزل شد؟
یکی از دلایل مطرح شده در عزل مدیرموفق کهگیلویه بلندپروازی‌های پرویزی برای به دست گرفتن سکان مدیریتی برق استان بوده است.
در یک سال گذشته که اخبار احتمالی از مدیرعاملی دکتر پرویزی در شرکت توزیع برق استان بوده است که البته با توجه به توانمندی مدیریتی و تعامل با مسئولان و مردم و محبوبیت وی، شدت کنار گذاشتن این مدیر جوان توسط برخی افراد که نزدیک به مدیرعامل هستند، به اوج رسید و نهایتاً یکی از مدیران شایسته کهگیلویه عزل شد.
در خصوص راهی که راهزادی اشتباه می‌رود ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
یکی از شاخصه‌های مدیرناکارآمد این است که نه تنها علاقه ای به بکارگیری نیروهای توانمند ندارد که درتلاش جهت توانمند سازی کارکنان خود نیز نمی‌باشد.
مدیران ناکارآمدجهت انتقال, مأموریت و حذف نیروهای توانمند و شایسته تلاش می‌کنند.
راهزادی راه را اشتباه می‌رود تا کهگیلویه و استان از داشتن مدیری توانمند محروم شود و محرومیتی دیگر بر محرومیت‌های آن افزوده شود.


کد مطلب: 295130

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/295130/راهزادی-راهی-اشتباه-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1