کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجرم تلگرامی در یاسوج دستگیر شد / انتقام‌جویی با انتشار عکس‌های شخصی و بازی با آبروی خانوادگی

3 آذر 1396 ساعت 18:28


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل مزاحمت‌های سایبری برای فردی در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا استان خبر داد.
سرگرد «روح‌الله شهبازی‌پور» رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر مزاحمت سایبری و فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام چندین تصویر از اینجانب را بر روی پروفایلم ذخیره نموده و با دستکاری این تصاویر، خانواده و بستگانم را مورد فحاشی و تهمت قرار داده و سپس در گروه‌های مختلف آن را منتشر کرده است که این موضوع موجب هتک حیثیت و خدشه دار شدن آبروی خانوادگی اینجانب شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرگرد «شهبازی‌پور» افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی تصریح کرد: متهم که جوانی حدوداً ۲۰ ساله و از آشنایان شاکی است در مواجهه با ادله دیجیتالی بدست آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه‌اش را این کار انتقام جوئی اعلام کرد.
رئیس پلیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.
سرگرد شهبازی پور در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.


کد مطلب: 294305

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/294305/مجرم-تلگرامی-یاسوج-دستگیر-انتقام-جویی-انتشار-عکس-های-شخصی-بازی-آبروی-خانوادگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1