کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به عملکرد حسن نوروزی در دولت تدبیر و امید

29 آبان 1396 ساعت 23:43


محسن صیادی
صبح روز یک شنبه ۱۴ مهر ماه سال ۱۳۹۲ بود که با حکم سید موسی خادمی حسن نوروزی به عنوان معاون برنامه ریزی استاندار منصوب و در نشست شورای مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
استاندار درهمان جلسه معارفه علی حسن نوروزی را دارای توانایی علمی و عملی جهت ایفای منصب برنامه ریزی استان دانست و بعدها هم وقتی نوروزی در زیر برخی فشارها و حملات ناجوانمردانه بود نوروزی را یک نخبه علمی خواند و از او به عنوان یک سرمایه جوان برای استان یاد کرد.
علی حسن نوروزی معاون برنامه ریزی، متولد ۱۳۵۳ دانشجوی دکترای اقتصاد، پیش از آن در پست های معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان سابقه مدیریت داشت.
سمت معاونت برنامه ریزی استاندار دوام چندانی نداشت چرا که اندکی بعد مطابق وعده ای که حسن روحانی در ایام فعالیت‌های انتخاباتی مبنی بر احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده این سازمان آغاز به کار کرد و در تاریخ ششم خرداد ۱۳۹۴ حسن نوروزی با حکم محمد باقر نوبخت سکان سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بر عهده گرفت انتصابی که به مذاق سیاسی برخی‌ها خوش نیامد و علیه حسن نوروزی موضع گرفتند.
مدیریت نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی شروع عمر مجدد این سازمان مهم همزمان با اوج فشارهای اقتصادی و عسرت بودجه ای بود و مدیریت در این سازمان یک مدیر واقعی می‌خواست.
امروز اگر بخواهیم مروری کوتاه بر عملکرد حسن نوروزی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته باشیم ثبات و رضایت نسبی دستگاه‌ها به همراه نظم و عدم ایجاد حساسیت و فشارهای پایان سال که معمولاً در سیستم بودجه ای دستگاه‌ها مرسوم بوده است از جمله نتایج مدیریت این تکنوکرات جوان و با تعامل بود. او در دوران مدیریت خود با رایزنی و ارائه طرح و برنامه به افزایش بودجه استان کمک کرد.
صبر و حوصله نوروزی و اشراف وی بر حوزه کاری خود و هم چنین تعامل با سایر دستگاه‌ها و شناخت از سایر حوزه‌ها می‌تواند نوید بخش ظهور یک مدیر توانمند و خوش آتیه برای استان در مدیریت‌های کلان کشوری باشد.
نوروزی سرمایهٔ ارزشمندی است که گچسارانی‌ها می‌تواند امیدوار باشند بعد از دوران نمایندگی موفقیت آمیز تاجگردون یک نیروی توانمند و شایسته دیگر نیز در چنته دارند.
یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نوروزی در دوران مدیریتش نوع تعامل و نزدیکی بسیار خوبی است که با اصحاب رسانه و رسانه‌ها دارد و شاید بتوان یکی از دلایل موفقیت او را همین تعامل دانست.
تدوین برنامه ۴ ساله توسعه استان (١٣٩٢-١٣٩۶) ، بروز نمودن نظریه پایه توسعه استان و بودجه ریزی مبتنی بر برنامه های توسعه استان ،افزایش اعتبارات عمرانی استان ، توزیع عادلانه اعتبارات علیرغم فشارهای موجود، نهایی شدن سند آمایش سرزمین به عنوان سند بلندمدت توسعه استان و ... از اقدامات این مدیر جوان می‌باشد.
البته نباید از تخریب‌ها و فشارها نیز به سادگی گذشت. رویه نامیمونی که در استان وجود دارد و متاسفانه ریشه بسیاری از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد توسط همین رفتارها زده می‌شود و به سادگی سرمایه‌های استان حذف می‌شود. نوروزی نیز از این گزند در امان نبوده است و حتی می‌توان به ضرس قاطع او را بواسطه جایگاه حساسش یکی از کسانی دانست که بیش از دیگران در مظان حمله و تخریب بوده است اما مدیریت علمی این مدیر جوان هرگز اجازه نداد که این تخریب‌ها کارگر بیفتد.
 


کد مطلب: 293415

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/293415/نگاهی-عملکرد-حسن-نوروزی-دولت-تدبیر-امید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1