کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخت‌کاری ۵۰ هکتار از اراضی مرزهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان / توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی بین محرومین / افتتاح ۳۰ طرح اقتصادی توسط بسیج سازندگی

29 آبان 1396 ساعت 21:00


سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هکتار از زمین‌های مرزهای استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به منظور جلوگیری از پدیده نامیمون ریزگردها و بیابان‌زدایی درخت‌کاری می‌شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی ساداتی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد، به گزارش عملکرد سازمان بسیج سازندگی این استان از سال‌های ۹۲ تاکنون پرداخت و اظهار کرد: هزار و ۷۲۸ تیم پزشکی در این‌ سال‌ها به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام کردم.
وی از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه زلزله‌زده پل ذهاب در مقر شهید اورنگ خبر داد و افزود: سازمان بسیج سازندگی در حوزه سواد‌آموزی اقدامات تاثیرگذاری داشت که ما در این سال‌ها بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر را تحت پوشش طرح نهضت سوادآموزی قرار دادیم.
سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هکتار از اراضی هم‌مرز استان کهگیلویه و بویراحمد با خوزستان را به منظور جلوگیری از ریزگردها و بیایان زدایی را مورد کاشت نهال قرار می‌دهیم.
ساداتی افزود: بیش از سه هزار گروه جهادی را در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ برای خدمات رسانی به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام کردیم.
سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، اظهار داشت: دو هزار و ۵۵۳ کارگاه در سطح استان راه‌اندازی کردیم که سه هزار و ۵۶۱ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.
ساداتی افزود: سه هزار و ۵۰۰ گواهی فنی و حرفه‌ای و آموزش پودمانی برای شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها صادر شد.
وی گفت: با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان طرح‌های اقتصادی و صنایع تبدیلی که شامل پرورش مرغ، زعفران، بلدرچین، قارچ، پرورش بوقلمون و پرورش کبک ‌می‌باشد را راه‌اندازی و افتتاح کردیم.
سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان ۷۶۲ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی دارد که ۲۱۰ پروژه آن تکمیل شده است.
ساداتی از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی که شامل ۴۰ قلم خوراکی، بهداشتی و ... بود در این سال‌ها بین مناطق محروم خبر داد و گفت: ۴۰ بسته معیشتی نیز در هفته بسیج امسال توزیع می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: همایش شکوه هجرت و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی  در هفته بسیج برگزار می‌شود.
سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نمایشگاه عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی  صنایع تبدیلی در این هفته افتتاح می‌شود.
ساداتی از افتتاح ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در این هفته خبر داد و افزود: ۲۰ سری جهیزیه کامل که شامل ۱۷ قلم کالا؛ فرش، یخچال، اجاق، بخاری، جارو، تلویزیون و ... می‌باشد، تهیه و توزیع می‌شود.
این مسوول اضافه کرد: افتتاح سه طرح به نیابت از ۳۳ طرح عمرانی و محرومیت زدایی، توزیع ۹۲ بسته معیشتی که هر بسته شامل ۴۰ قلم کالا می‌باشد، در بین محرومین،  اعزام ۲۰ اکیپ بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، اعزام یک بیمارستان صحرایی به کرمانشاه، افتتاح سه خانه بهداشت در منطقه زیلایی، مارگون و پاتاوه و کلنگ زنی طرح یادمان شهدای چرام از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج است.
وی گفت: برنامه‌ تجلیل از خبرنگاران و رسانههای انقلابی اولین بار در سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح پیش بینی شده است، همچنین تجلیل از آمران به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها و تجلیل از جهادگران حسینی نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در این هفته است.
سخنگوی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۳۰ طرح مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در هفته بسیج خبر داد.


کد مطلب: 293400

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/293400/درخت-کاری-۵۰-هکتار-اراضی-مرزهای-کهگیلویه-بویراحمد-خوزستان-توزیع-۳۰۰-بسته-معیشتی-بین-محرومین-افتتاح-۳۰-طرح-اقتصادی-توسط-بسیج-سازندگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1