کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح سایت مرکزی کامپیوتر دانشگاه یاسوج

29 آبان 1396 ساعت 19:28


رئیس دانشگاه یاسوج به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه با حضور در محل کتابخانه بهمن بیگی سایت خوارزمی دانشگاه را افتتاح کرد.
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه در این خصوص گفت: فضای فیزیکی این سایت قبلا کاربری خاصی نداشت و در زمره فضاهای بلا استفاده محسوب می شد .
وی افزود: اکنون با تلاش دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه این فضا به مجموعه فضاهای مفید دانشگاه اضافه شده است.
علی اکبر نیکوکار تصریح کرد: مساحت چهارصد متر مربع با ظرفیتی بالغ بر دویست و پنجاه کامپیوتر و همچنین فضای تفکیک شده خواهران و برادران از جمله ویژگیها و مشخصات این سایت است.
وی افزود: صدو پنجاه دستگاه فعال در این سایت وجود دارد که در آینده نزدیک یکصد دستگاه کامپیوتر دیگر نیز اضافه خواهد شد.
نیکوکار تاکید کرد: این سایت که در واقع سایت مرکزی دانشگاه محسوب می شود ،مختص دانشجویان کارشناسی است و سایت های موجود در دانشکده ها صرفا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد.
مدیرفناوری اطلاعات دانشگاه همچنین از توسعه مرکز محاسبات سریع دانشگاه خبر داد و گفت: توسعه این مرکز با مبلغی بالغ بر دویست و پنجاه میلیون تومان، دانشگاه یاسوج را در ردیف دانشگاه های برتر در حوزه محاسبات سریع و پردازش های سنگین و موازی قرار خواهد داد.
نیکوکار اضافه کرد: این مرکز هم اکنون با داشتن پنج node و صد وبیست هسته پردازش در حال فعالیت است که در طرح توسعه جدید تعداد node به عدد ۹ و تعداد هسته به عدد ۲۲۴ ارتقا یافته است
نیکوکار در پایان افزود: با افزایش ارتباط بین node ها بدون شک دانشگاه یاسوج در این حوزه شاخص خواهد شد.


کد مطلب: 293369

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/293369/افتتاح-مرکزی-کامپیوتر-دانشگاه-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1