کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختتامیه اولین سوگواره تعزیه‌خوانی در لنده / دهبانی‌پور: لزوم نگاه تازه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها

27 آبان 1396 ساعت 23:56


 
اختتامیه اولین سوگواره تعزیه خوانی شهرستان لنده با حضور مسئوولان استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، مراسم اختتامیه اولین سوگواره تعزیه خوانی شهرستان لنده با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه موقت، فرماندار، معاون مطبوعاتی و مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره بهزیستی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده و تعزیه گردانان و معین البکاء های این شهرستان در جلوی مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد.
در این مراسم ابتدا اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده ضمن اشاره به نحوه برگزاری اولین سوگواره این شهرستان گفت: شهرستان لنده با قدمت تاریخی و فرهنگی خود در حوزه تعزیه همیشه سرآمده بوده و تعزیه بزرگ آن نماد عینی این ادعا است که قدمتی ۱۱۷ ساله دارد.
وی افزود: گروه‌های مختلف تعزیه شهرستان لنده در این سه شب به اجراهای مختلف پرداختند که با استقبال گرم شهروندان همراه بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در اولین سوگواره تعزیه شهرستان لنده از تعزیه گردانان و معین البکاهای هنر تعزیه شهرستان لنده و انجمن نمایش شهرستان لنده با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی و معاونین و همچنین مسئولان شهرستانی تجلیل شد.
وی تاکیدکرد: از ادارات و نهادهایی که در مدت این چند روز نسبت به اجرای هرچه بهتر گروه‌های مختلف تعزیه نیز همکاری داشتند به طور ویژه نیز تجلیل شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز حرکتی نو در حمایت از تعزیه و گره‌های نمایشی استان خبرداد.
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور در اولین سوگواره تعزیه شهرستان لنده ضمن اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ و هنر در این شهرستان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان تأمین ذائقه فرهنگی و هنری مخاطبان در استان است.
وی افزود: در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از گروه‌های نمایشی به خصوص هنر تعزیه اجرای اولین سوگواره‌های تعزیه در شهرستان‌های مختلف استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیگیری‌های مکرر مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر شهرستان لنده نشان از نوع نگاه اندیشه محور به مسئله فرهنگ و هنر این شهرستان است.
وی تاکیدکرد: نوع نگاه به مسائل فرهنگی باید تغییر کند و باید به تهیه زیرساخت‌های اساسی فرهنگی در شهرستان‌ها نگاه تازه و ویژه ای داشته باشیم.
دهبانی پور اظهارکرد: یکی از بهترین فرصت‌ها برای فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها برگزاری دوره‌های مختلف به همراه کلاس‌های آموزشی در همه زمینه‌ها برای پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان ساخت: هنر تعزیه شهرستان لنده می‌تواند به عنوان یک نشان برای این شهرستان معرفی شود چرا که ظرفیت و پتانسل های اساسی آن فراهم است.
وی تاکید کرد: همه ما باید به دنبال تقویت اساسی هنر تعزیه و شکی بخشی منظم و بیان واقعیت‌های تاریخی در این هنر بدیع باشیم.
دهیانی پور در ادامه گفت: تکریم و تعظیم در برابر شعائر دینی یک وظیفه است و همه باید برای تعالی هنر تعزیه در استان با بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.
 

 
---------------------------------------
خبر و عکس: سید اسماعیل میری
 


کد مطلب: 293030

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/293030/اختتامیه-اولین-سوگواره-تعزیه-خوانی-لنده-دهبانی-پور-لزوم-نگاه-تازه-ایجاد-زیرساخت-های-فرهنگی-شهرستان-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1