کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدیدترین نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / استاندار: این آمار رسمی کشور است

25 آبان 1396 ساعت 16:45


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد درتابستان امسال ۱۰٫۸ درصد است.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران این استان برگزار شد.
در این جلسه صابر مظاهری مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری استان را ۱۲/۹۶ اعلام کرد و گفت: ۲۷ هزار و ۹۸۷ جمعیت بیکار استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مظاهری با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۰۰ کد شغلی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار داشت: جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ نفر می‌باشد که ۲۱۶ نفر آنها فعال و ۱۸۰ هزار نفر شاغلین هستند و بیکاری در این استان تا پایان سال ۹۵، ۲۷ هزار و ۹۸۷ نفر می‌باشد.



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری ۱۲٫۹۶ درصدی استان در سال جاری گفت: بر اساس سرشماری تابستان سال جاری آمار بیکاری در استان ۱۰٫۸ درصد است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در شهرستان بویراحمد ۱۰٫۷ درصد، کهگیلویه ۱۳ درصد، گچساران ۱۶ درصد، دنا ۸٫۹، چرام ۱۷ بهمئی، ۱۷٫۷، باشت ۱۴٫۶ درصد و لنده ۱۲٫۸ درصد است.

این مسوول تصریح کرد: تعداد تعاونی‌های استان ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی است اما در سال جاری ۴۳۰ تعاونی جدید احداث شده که جمعیت شاغل در این تعاونی‌ها ۳ هزار و ۸۶۱ نفر است.


به گزارش کبنا، بعد از سخنان صابر مظاهری مدیرکل کار و امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عدل هاشمی و غلام محمد زارعی نرخ‌های بیکاری اعلام شده را رد و بیان کردند: بیکاری بیش از آن چیزی است که اعلام شده است.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمار رسمی کشور است، بالاخره در برخی از فصول سال این نرخ بیکاری بالا و پایین می‌شود.
مظاهری هم در پاسخ به سخنان نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: این آمارها نرخ رسمی مرکز آمار کشور است و نه چیزی است که از خودمان درآورده باشیم.


کد مطلب: 292325

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/292325/جدیدترین-نرخ-بیکاری-کهگیلویه-بویراحمد-اعلام-استاندار-این-آمار-رسمی-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1