کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واژگونی خودروی زائرین کهگیلویه و بویراحمد در عراق/ فوت و مصدومیت ۳ زائر/ همگی بیمه سامانه سماح هستند

18 آبان 1396 ساعت 21:32


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از مرگ یک زائر ایرانی در سانحه تصادفی در جاده کاظمین - بغداد و جراحت ۲ زائر ایرانی دیگر خبر داد.
محسن نظافتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، درباره تصادف خودروی زائرین ایرانی در مسیر کاظمین- بغداد گفت: این حادثه بر اثر برخورد ۲ دستگاه ون و وانت در منطقه محمودیه بین کاظمین و بغداد اتفاق افتاد.
وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: بر اثر آن یک زائر به نام «ع گ» جان خود را از دست داد و ۲ تن دیگر مجروح شدند که هم اکنون پیگیری‌ها برای انتقال پیکر زائر فوت شده به کشور در حال انجام است.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد اسامی مجروحان این حادثه تصریح کرد: «پ ر» و «ب ج» مصدومین این حادثه هستند که از طریق آمبولانس هلال احمر به مرز شلمچه انتقال داده شده‌اند.
وی با بیان اینکه این زائران متعلق به یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند خاطرنشان کرد: تمامی این زائرین به دلیل ثبت نام و دریافت ویزا از طریق سامانه سماح دارای بیمه بوده‌اند که مراحل پرداخت خسارت فوت و مصدومین آنها بعد از تشکیل پرونده برای آنها انجام خواهد شد.
نظافتی پیش از این اعلام کرده بود: از ابتدای مراسم پیاده روی تا کنون ۵٠ زائر جان خود را از دست داده‌اند.
تصادف خودروی زائران کهگیلویه و بویراحمد در عراق یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: واژگونی خودروی وَن زائران این استان در کشور عراق یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.
رحمان فاضلی با اشاره به این که این حادثه عصر روز گذشته اتفاق افتاد، اظهار داشت: این خودرو از شهر کاظمین به سمت مرز شلمچه در حرکت بود و تمام ۱۵ مسافر آن نیز اهل بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام بودند.
وی افزود: زائر کشته شده در این حادثه یک مرد حدود ۶۵ ساله و مجروحان آن نیز ۲ زن با سن بین ۴۵ تا ۵۰ سال بودند که دچار شکستگی دست و پا شده‌اند.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ۲ مجروح از بیمارستان کشور عراق مرخص شده و ادامه درمان آنان در ایران انجام خواهد شد.
فاضلی عنوان کرد: تمامی سرنشینان این خودروی وَن زیر پوشش بیمه بوده و خدمات بیمه‌ای به خانواده زائر کشته شده و ۲ مجروح این سانحه رانندگی ارائه می‌شود.
وی ابراز داشت: علاوه بر یک کشته و ۲ مجروح در این حادثه رانندگی تعدادی نیز دچار مصدومیت سطحی شده بودند که به طور سرپایی در بیمارستان کشور عراق مداوا شدند.


کد مطلب: 290520

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/290520/واژگونی-خودروی-زائرین-کهگیلویه-بویراحمد-عراق-فوت-مصدومیت-۳-زائر-همگی-بیمه-سامانه-سماح-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1