کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصدی کتابخانه‌ها

16 آبان 1396 ساعت 21:47


صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید با حضور دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه گفت: شهرداران ملزم به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها هستند.
علی پوزش در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید در دهدشت اظهار داشت: کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: یکی از عمده‌ترین و بهترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب است، که همین زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز است و به گونه مطلوب آن‌ها را به قله پیشرفت در همه زمینه‌های مادی و معنوی می‌رساند.
 
وی بابیان اینکه مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن شخص می‌شود، خواستار تشویق و ترغیب افراد جامعه نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی از متولیان فرهنگی شد.
 
پوزش در ادامه سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را یادآور شد و بابیان اینکه همه از وضعیت شهرداری دهدشت آگاهی داریم، گفت: علی‌رغم همه مشکلات موجود، شهرداری ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به‌حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کند.
 
فرماندار کهگیلویه با توجه به هفته کتاب و کتاب‌خوانی خواستار برگزاری برنامه‌های فرهنگی از همه دستگاه‌های فرهنگی شد.
 
عیسی روح‌الامین در این نشست، شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی را “آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان” عنوان و اظهار داشت: هفته کتاب از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه، تعداد کتابخانه‌های فعال در سطح شهرستان و روستاهای بخش مرکزی را ۱۰ باب کتابخانه عنوان و تصریح کرد: ۲۵ نفر نیروی انسانی در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.
 
وی موجودی کتاب‌های کتابخانه‌های کهگیلویه را ۱۱۵ هزار و ۷۵۵ جلد عنوان و خاطرنشان کرد: هرماه به‌صورت مرتب عنوان‌های جدیدی به این کتب اضافه می‌شود.
 
روح‌الامین بابیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر فعال عضو کتابخانه هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته کتاب و کتاب‌خوانی این تعداد به ۱۰ هزار عضو برسد.
 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه افزود: پروژه نیمه‌تمام کتابخانه کوی شاهد که سالیان سال با پیشرفت ۴۶ درصدی راکد مانده بود، هم‌اکنون با پیگیری‌های انجام‌شده بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۱ میلیون تومان هفته آینده آغاز به کار و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
روح‌الامین از افتتاح کتابخانه روستای درغک با تمام تجهیزات در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و بیان کرد: به‌زودی شاهد راه‌اندازی کتابخانه روستای کلایه سفلی خواهیم بود.
 
وی بابیان اینکه شهرداری‌های باید از محل درآمد خود نیم درصد آن را به کتابخانه‌ها بپردازند، عنوان کرد: متأسفانه شهرداری کهگیلویه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند.
 
روح‌الامین سهم نیم درصد کتابخانه در سال گذشته را ۴۰ میلیون عنوان و خواستار پرداخت این مبلغ از شهرداران به کتابخانه شد.
 
این مسئول، کتابخانه‌های عمومی را نماد فرهنگی هر شهر دانست و بیان کرد: اگر شهرداری‌ها در راستای فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها بیشتر خواهد شد.
 
وی با تأکید بر لزوم حل این مشکل افزود: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه نهضت مطالعه مفید، همه موظف به اجرای خط‌مشی‌ها و راهبردهای رهبری در این زمینه هستیم.


کد مطلب: 290155

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/290155/الزام-شهرداری-ها-پرداخت-نیم-درصدی-کتابخانه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1