کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرده از مسائل عجیب محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برداشته شد / از تبعید محیط بان هلو فروش تا عزل فرزندی به خاطر پدر

13 آبان 1396 ساعت 13:20


مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد حیات خلوت افراد و گروه‌های سیاسی نیست.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: از روز اول حضورم به عنوان مدیرکل محیط زیست کمیته مبارزه با زمین خواری را تشکیل دادم و بنایم را برای اصلاح ساختار اداری بکار گرفتم.
وی با تاکید بر اینکه دادن هزینه اجتماعی که هیچ بلکه آماده‌ام جانم را فدای حفظ محیط زیست کنم، عنوان کرد: خواسته برخی این بوده که محیط زیست حیات خلوت سیاسیون شود در حالی وجب به وجب مناطق حفاظت شده امانتی بوده که باید به آیندگان تحویل داده شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با زمین خواری با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه بدون هیچ واهمه و ملاحضه ای ورود کردم، افزود: پدر بازرس محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تصرف اراضی کرده بود که به محض اطلاع فرزندش را عزل کردم ولی برخی انتظار مماشات داشتند.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این اداره جای سیاسی بازی، باندگرایی و فامیل سالاری نیست، ابراز کرد: تا روزی به عنوان مدیر این مجموعه خدمت می‌‌‌‌‌کنم اجازه نمی دهم محیط زیست حیات خلوت افراد و گروه‌های سیاسی شود.
هاشمی با بیان اینکه از دادن هزینه اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست اطلاع داشتم، ادامه داد: طبیعی است وقتی یک زمین خوار به مطامع خود نرسد دست و پا زدن را آغاز می‌کند و شاید برخی سیاسیون هم نگران شوند.
وی تصریح کرد: اینکه برخی دو میلیون تومان اضافه کار می‌گرفتند بدون اینکه اضافه کار کنند و الان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و الان سنگ اندازی کنند، طبیعی است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یکی از محیط بانان مناطق حفاظت شده این استان در زمان شیفت کاری‌اش در شهر کازرون هلو می‌فروخت که این فرد به همراه رئیسش را تبعید کردم زیرا معتقدم حفاظت از محیط زیست دلسوز می‌خواهد.
هاشمی از تشکیل کمیته مبارزه با زمین خواری در مناطق حفاظت شده با اولویت پارک ملی دنا خبر داد و افزود: ۹٫۵ هکتار زمین در دنای شرقی و ۴۰ هکتار در دنای غربی رفع تصرف شد و برخی زمین‌های واگذاری به دستگاه‌های اجرایی نیز ابطال قرارداد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸ شهرداری از شهرهای ۱۷ گانه این استان به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی به دستگاه قضایی معرفی شدند.


کد مطلب: 289343

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/289343/پرده-مسائل-عجیب-محیط-زیست-کهگیلویه-بویراحمد-برداشته-تبعید-بان-هلو-فروش-عزل-فرزندی-خاطر-پدر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1