کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلنگ زنی دو طرح آب و گازرسانی به روستای«دلی رباط» باشت+تصاویر

12 آبان 1396 ساعت 23:50


مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی گازرسانی به روستای دلی رباط از توابع باشت که با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ طرح گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که با تکمیل آنها ۱۸۲ روستای این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی تصریح کرد: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رییس و دیشموک و ۱۰۸ روستای اطراف، گازرسانی به روستاهای ممبی و سرآسیاب با ۳۸ روستا از مهمترین طرح های در حال اجرای این استان است.
خادم تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۳ روستا برآورد کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۰ روستا از چهار ساله گذشته تاکنون به شبکه گاز متصل شده اند.
خادم بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۷۰ هزار مشترک شرکت گاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که که بیش از ۵۲ هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.
خادم تصریح کرد:تاکنون ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار این استان گازرسانی شده است.
وی درباره گازرسانی به روستای دلی رباط گفت: این طرح با ۳میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای اجرای این طرح ۴۰۰۰متر لوله پلی اتیلن اجرا می شود.
خادم بیان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای دلی رباط ۲۵ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت نیز در این آیین بیان کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی مناطق روستایی ضرورتی برای کاهش مهاجرت به شهرهاست.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت ماندگاری اهالی در مناطق روستایی افزود: حاشیه نشینی، افزایش شغل های کاذب مانند دست فروشی، کاهش تولید ملی و وابستگی به بیگانگان از پیامدهای مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

آبرسانی به روستای « دلی رباط » با مشارکت بنیاد برکت
 
در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد فیض الله پاسره  در آیین کلنگ زنی طرح آبرسانی به روستای «دلی رباط» شهرستان باشت افزود: در شهرستان باشت هم اینک ۳ طرح در حال اجراست که با احداث ۲۲ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع، ۴ باب مخزن به حجم ۱۱۰۰ متر مکعب با اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در نهایت ۵ روستا با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را برخوردار خواهد کرد.
فیض الله پاسره  با اشاره به برآورد و مطالعه یک طرح آبرسانی بزرگ در شهرستان باشت، تصریح کرد: در این طرح بزرگ به ۳۳ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از محل منابع بنیاد برکت آبرسانی می شود.
وی ابراز داشت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۸۰ میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به مناطق روستایی استان تخصیص داده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این اعتبار ۱۸ مجتمع بزرگ آب روستایی و ۸ طرح تک روستایی تعریف و عملیاتی شده که در نهایت ۱۰۷هزار نفر معادل یک سوم جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آن منتفع می شوند.
پاسره افزود: برای سال جاری نیز حدود ۱۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که با تخصیص این مبلغ طرح های مطلوبی در زمینه آب روستایی عملیاتی می شود.
روز جمعه طرح آبرسانی به روستای «دلی رباط» شهرستان باشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی به نمایندگی از طرح های ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) این شهرستان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی شد.
اجرای ۳ کیلومتر خط لوله، شبکه توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰ متر مکعب بخش هایی از عملیات عمرانی این طرح است.


کد مطلب: 289222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/289222/کلنگ-زنی-دو-طرح-آب-گازرسانی-روستای-دلی-رباط-باشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1