کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا کورش یکتاپرست نام مردوک بت بزرگ بابل را می‌آورد / در شاهنامه فردوسی اسمی از کورش نیست

12 آبان 1396 ساعت 14:26


امام جمعه چرام گفت: اسکتبار می‌خواهد، باستان گرایی و مکتب ایرانی را مقابل اسلام خواهی قرار دهد.
به گزارش کبنا از چرام ، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماهیت و اهداف قیام سیدالشهدا، اظهار کرد: برای شناخت قیام و اهداف امام حسین(ع) باید به منابع معتبر و سخنانی که در کربلا از زبان یارانش مطرح می‌شد، رجوع کنیم، تا بتوانیم تحریف‌ها را از ساحت مقدس قیام عاشورا دور کنیم، بطور مثال به امان نامه‌ای که شمر لعنت الله علیه برای حضرت عباس (علیه الاسلام) فرستاد و پاسخی که آن حضرت در دفاع از ولایت و امامت داد، حقایق کربلا را روشن خواهد کرد.
وی افزود: قیام امام حسین توحیدی است و حرکت دشمنان امام، ضد توحید و ارزش‌های الهی است، نزاع بر سر احیای ارزش‌های الهی و یگانه پرستی است.
حجت‌الاسلام افشار در خطبه دوم با بیان اینکه نظام سلطه برای تسلط بر دنیا هر روز از یک نقشه اختلاف برانگیز رونمایی می‌کند، گفت: این چندین سال، موج باستان گرایی و مکتب ایرانی را مقابل اسلام خواهی قرار می‌دهند و همه تلاش خود را هم انجام می‌دهند هخامنشیان و کوروش بخشی از تاریخ این مملکت است اما باید در فضایی علمی و دانشگاهی بر این مسئله بحث شود، نه در گروه‌های مجازی و سایت‌ها.
حجت‌الاسلام با اشاره به نکاتی علمی در خصوص مسئله کورش و باستان‌گرایی خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون ایران را حفظ کرده اسلام بود و دشمن به دنبال تضعیف نقطه قوت مردم ایران است، پهلوی دوم وقتی خواست خط فارسی را به پهلوی تغییر دهد مرحوم آیت‌الله بروجردی مقابل او موضع گرفت و اجازه نداد زبان فارسی به حاشیه برود اگر پهلوی دوم چنین کاری می‌کرد، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران که همان زبان فارسی است از دست می‌دادیم.
وی افزود: وقتی روس‌ها در زمان پهلوی به ایران حمله کردند کسی که در مجلس بانگ و فریاد علیه روس‌ها زد مرحوم آیت‌الله مدرس بود یا در زمان محمدرضا پهلوی بحرین را از ایران جدا کردند همان که می‌گفت کوروش بخواب که ما بیداریم یک اخم هم نتوانست کند.
حجت‌الاسلام افشار اضافه کرد: سخن بر سر این است که برخی افراد بدون علم و آگاهی وقتی پای اسلام در میان باشد غیرت ایرانی‌اش گل می‌کند اما وقتی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران رحم نمی‌کند و به آن موشک شلیک می‌کند یا ملتش را تحریم می‌کند و یا ۱۷ هزار شهید ترور به شهادت می‌رسند مثل اینکه اتفاقی نیفتاده است.
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: اگر کورش یکتاپرست بود چرا بارها در منشور حقوق بشر، این سندی را که منصوب به او می‌دانند نام مردوک اسم بت بزرگ بابل را آورده و می‌گوید به واسطه او بابل را فتح کردم یا چرا شعرای بزرگ این سرزمین مثل فردوسی، حافظ، سعدی نامی از او در اشعارشان نیاورده‌اند مگر شخصیت قابل ستایش نبوده و فردوسی نام شاهان قبل کورش و بعد از او را ذکر می‌کند اما اسمی از کورش نیست.
وی ابراز کرد: چرا این بحث کورش از زمان پهلوی دوم زنده می‌شود و ما اسم یکی از اجداد خود را بنام کورش نمی شناسیم، چرا سخنانی که از کورش نقل می‌کنند اصل کلام به زبان عربی یا یونان ذکر نمی‌شود و فقط به زبان فارسی آن هم در تلگرام و واتساپ می‌آید.
امام جمعه چرام متذکر شد: در این زمان دشمن به دنبال نابودی ایران است اما راه ویرانی و نابودی ایران را در از بین بردن اعتقادات ما می‌داند و گرنه همه ما ایرانی و مسلمان و وطن دوست هستیم.


کد مطلب: 289136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/289136/چرا-کورش-یکتاپرست-نام-مردوک-بت-بزرگ-بابل-می-آورد-شاهنامه-فردوسی-اسمی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1