کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه هماهنگی راهپیمایی ۱۳ آبان در باشت برگزار شد

10 آبان 1396 ساعت 20:02


جلسه شورای اداری شهرستان باشت به جهت هماهنگی برنامه های مراسم یوم الله ۱۳ آبان با حضر فرماندار، اعضای شورای تأمین، شورای شهر و مدیران ادارات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. در این نشست بر هماهنگی هر چه بیشتر ادارات و دستگاه ها جهت برگزاری راهپیمایی تأکید شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این نشست با تبریک هفته بسیج دانش آموزی و همچنین هفته پدافند غیرعامل، مهمترین اقدامات این اداره را تشریح کرد.
محمودنظری اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان امام صادق «ع» با حضور دستگاه ها و ادارات شهرستان برگزار شد.
وی همچنین به اهم برنامه های اجرایی و پیش بینی شده به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: هفته بسیج دانش آموزی از دوشنبه ۶ آبان شروع شده که دراین هفته برنامه های مشترکی با بسیج دانش آموزی اجرا شد.
نظری دیدار با خانواده های معظم شهداء و غبارروبی قبور مطهر شهدا را از جمله برنامه های شاخص در این هفته برشمرد و ادامه داد: علاوه بر برنامه های انجام شده، راهپیمایی ۱۳ آبان که سرآمد برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است را خواهیم داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته و ارسال بخشنامه به تمامی مدارس سطح شهرستان انشاالله شاهد حضور با شکوه معلمان و دانش آموزان در این مراسم سیاسی و ملی باشیم.
وی اجرای برنامه های بصیرتی در مدارس را از دیگر اقدامات این اداره بیان کرد و افزود: در این هفته روحانیت معزز با حضو در مدارس به ایراد سخنرانی در زمینه یوم الله ۱۳ آبان و اهداف انقلاب پرداخته اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت ابراز امیدواری کرد با برنامه های پیش بینی شده شاهد حضور گسترده معلمان و دانش آموزان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان باشند.
حجت الاسلام ظهرابی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت نیز در این نشست با اشاره به اتفاقات و حوادث ۱۳ آبان درادوار مختلف قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: در ۱۳ آبان حوادثی مانند تبعیید امام خمینی «ره» به ترکیه در سال ۴۳، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ اتفاق افتاده که هر ساله به یمن این حوادث سرنوشت ساز در روند پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، مردم ایران انزجار خود را از استکبار و حامیان آنها اعلام می کنند.
وی با اشاره به تلاش عده ای که خواهان حذف شعار «مرگ بر آمریکا» بودند، ابراز داشت: شعار مرگ برآمریکا حذف شدنی نیست و خوشبختانه مردم ما در برابر این توطئه ها همیشه بیدار و هوشیار هستند.
حجت الاسلام ظهرابی با بیان اینکه « شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد»، گفت: طبق فرموده قرآن باید با استعمار مبارزه کرد و آمریکا نماد استکبار در جهان است و به همین دلیل خداوند در قرآن چندین بار ستمگران را لعن کرده اند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از ادارات شهرستان در زمینه هماهنگی در جهت برگزاری مراسم، ساعت برگزاری مراسم راهپیمایی را ۹ صبح و مسیر راهپیمایی را از چهارراه کتاب تا ورودی اصلی شهر اعلام کرد.
ظهرابی همچنین از تلاش سپاه ناحیه باشت به جهت تهیه سیستم صوتی مسیر راهپیمایی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تهیه سیتم صوتی جایگاه برگزاری مراسم تقدیرو تشکر کرد.
حسینی فرماندار شهرستان باشت نیزدر این نشست بااشاره به حوادث ۱۳ آبان ۵۸ ابراز داشت: در این سال دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کرند.
وی افزود: بعد از تسخیر سفارت آمریکا با مدارکی که به دست آمد مشخص شد که سفارت آمریکا مکانی برای انجام اقدامات خرابکارانه بر علیه انقلاب بود.
حسینی آمریکا را مسبب اتفاقات و حوادث صورت گرفته بعد از نقلاب دانست و گفت: دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست زیرا آرمان ها انقلاب با اهداف آمریکا مخالف است.
وی با بیان اینکه رابطه با آمریکا غیرممکن است، تصریح کرد: باید برای پیشرفت به داشته ها و نیروهای جوان خود تکیه کنیم و با خودکفایی در تمام زمینه های علمی و اقتصادی در مقابل این توطئه ها بایستیم.
حسینی با تأکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان خواستار حضور پرشور مردم، مسئولان، معلمان و دانش آموزان همانند سال های گذشته در این راهپیمایی شد.
فرماندار شهرستان باشت در ادامه نیز از افتتاح پروژه گازرسانی کمربندی تلخاب- بیدک و کلنگ زنی روستای دلی رباط خبر داد و افزود: این مراسم با حضور نماینده شهرستان گچساران و استاندار کهگیلویه و بوسیراحمد در روز جمعه ۱۲ آبان ماه برگزار می شود.
حسینی در پایان خواستار حضور به موقع مدیران دستگاه ها و ادارات در جلسه شورای اداری شد و گفت: مدیران برای انجام مأموریت های اداری با فرمانداری هماهنگی داشته باشند و همچنین سایر جلسات و نشست ها را طوری برنامه ریزی کنند که با جلسه شورای اداری تداخل ندشته باشد.

خبرنگار فتح الله پوران پور


کد مطلب: 288609

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/288609/جلسه-هماهنگی-راهپیمایی-۱۳-آبان-باشت-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1