کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشه‌ای از محرومیت‌های روستایی در دوردست‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد/ مسئولین چه کردند؟

7 آبان 1396 ساعت 19:09


 روستای محروم «مور زرد زیلایی» از توابع شهرستان بویراحمد است که کمبود سوخت زمستانی و نداشتن راه مناسب از مهم‌ترین مشکلات این روستاست.
روستای محروم «مور زرد زیلایی» با ۱۵۰ خانوار و جمعیت ۷۷۳ نفر فاقد راه ارتباطی مناسب است جاده روستا قدیمی و خاکی است که چند مرتبه مسئولان قول دادند این جاده آسفالت شود اما متأسفانه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.
در فصل زمستان با نخستین بارش باران و برف راه این روستا بسته می‌شود و امکان عبور و مرور خودرو مقدور نیست.
این روستا دارای مشکلات و محرومیت‌های زیادی است اما هم‌اکنون مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مشکل این روستا نداشتن راه ارتباطی و سوخت زمستانی است.
پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در ارتباط با مشکلات اهالی منطقه روستا مورزرد اظهار داشت: روستای مورزرد جزئی از دهستان زیلایی است که در دورترین نقطه دور دست استان کهگیلویه و بویر احمد است و بیشتر برای تردد عشایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در دهستان زیلایی تمام جاده‌های اصلی منطقه هم به یاسوج آسفالت شدن هم به چهار محال و بختیاری و همچنین دهستان زیلایی دارای امکانات خوب درمانی، اینترنت است و با برنامه‌هایی که داریم انتقال شبکه گازرسانی هم بزودی انجام می‌شود.
اقبالی گفت: روستای مورزرد یک مسیر عشایری دارای جاده سخت گذر است که قسمت عمده آن زیر سازی و قسمتی هم اسفالت شده است و تقریباً ۷- ۸ کیلومتر آن آسفالت نشده است و قسمت نهایی که وصل می‌شود به این روستا در دست پیمانکار است. با توجه به اعتباری که هرسال در اختیارش قرار می‌گیرد اجرایی می‌شود و این آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویر احمد است که باید آسفالت شود.
وی در ادامه درباره مشکلات سوخت رسانی و نداشتن سوخت مردم منطقه در فصل سرما تصریح کرد: مردم روستا امسال مشکلی از جهت تأمین سوخت نخواهند داشت و در حال حاضر هم اگر عاملی برای سوخت دارند مراجعه کنند به پخش فرآورده‌های نفتی که سوخت در اختیارشان قرار بگیرد.
اقبالی افزود: در دو زمستان گذشته هم که برف شدید آمده بود و منطقه بسته بود با هلی کوپتر امداد برای اهالی روستا اقدام به پخش مواد غذایی و سوخت رسانی شده است که من شخصاً در این امداد رسانی حضور داشته‌ام.
وی در پایان گفت: منطقه روستایی مورزرد به دلیل صعب العبور بودن امکان گاز رسانی ندارد اما درصددیم بطور P.N.G این مسئله را حل کنیم و بتوانیم بطور قطع مشکل سوخت مردم روستا در فصل سرما را برطرف کنیم.
 
=============
گزارش از ندا فراهانی
=============


کد مطلب: 287711

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/287711/گوشه-ای-محرومیت-های-روستایی-دوردست-ترین-نقطه-استان-کهگیلویه-بویراحمد-مسئولین-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1