کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم تصحیح رفتار «مُراد» استاندار کهگیلویه وبویراحمد با خبرنگار

1 آبان 1396 ساعت 9:01


استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسات آن‌ قدر زیبا مشکلات جامعه و ادارات را به تصویر می‌کشد، که مردم مجذوب آن‌ می‌شود، و به قهرمانی فکر می‌کنند که نجاتشان خواهد داد، اما وقتی‌که کارگرانی از درد مشکلات به استانداری پناه می‌آوردند، در پشت درب‌های بسته می‌مانند.
جمعی از کارگران برای گرفتن مطالبات‎شان خودشان را به دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد رساندند، و هر چه تلاش کردند که با آقای استاندار دیداری داشته باشند، برای آنها میسر نشد. در این فاصله چه حرف‌های نادرست و یا صحیحی که بین کارگران و برخی از کارکنان و مسوولان حوزه استانداری رد و بدل که نشد و شاید هیچ وقت نتوان برخی از آن حرف‌ها را در رسانه‌ها منتشر کرد.
این تجمع‌ها وقتی رخ می‌دهد که افراد تجمع کننده از همه جا ناامید باشند و تنها پناهگاه خود را عالی‌ترین مقام دولت در استان بدانند، اما در همچنین موقعیت‌هایی که احتمال هر گونه رفتارهای تنش‌آمیز وجود دارد، قطعاً مسوولان باید توان مدیریت این مسائل را داشته باشند. رفتارهای نامتناسب و حاشیه‌ساز می‌تواند نقش کبریت و نفت را داشته باشد.
اما در همین حین تعدادی از خبرنگاران حضور پیدا کردند که «مراد» استاندار یک مرتبه با صدای بلند و فریاد زنان که «این دوربین را از خبرنگار بگیرید، دوربین را بگیرید، عکس را پاک کن، از استانداری برو بیرون» قبل از هر چیزی روحیه عصبانیت و تنش را به افراد حاضر در آن مکان منتقل می‌کرد، نهایتاً دوربین را هم با «زور» از دست خبرنگار زن کشیدند. و دست خبرنگار زخم برداشت.
با همه این تفاسیر، لازم است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به «مُراد» خود تذکر دهد، در کنار مدیریت کارهایش کمی صبر، مردم‌داری و حوصله را پیشه کند. و برای او پاسخگویی به مردم برایش از حفظ مقام‌های دنیوی مهمتر باشد.
ما مدیریت‌های گذشته حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد را هم دیده‌ایم که بدون هیچ گونه برخورد و تنشی همواره پاسخگوی مردم بودند، ولو اینکه پاسخگویی آنها هم نتیجه‌ای نمی‌داد، «مُراد» استاندار نباید اینگونه برخورد می‌کرد.
اگر برای کارگران و نیز حقوق این کارگران احترام قائلیم، باید اینگونه رفتارها را تصحیح کنیم، و قطعاً بهتر نیست با عمل خود برتری تفکرمان را نشان دهیم.
البته مهم نیست، اما امیدوارم این رفتارها «تَکرار» نشود.


کد مطلب: 286140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/286140/لزوم-تصحیح-رفتار-م-راد-استاندار-کهگیلویه-وبویراحمد-خبرنگار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1