کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران باشتی که ضعیف هستند / تصاویر سفر آیت‌الله ملک‌حسینی به قلعه رئیسی / سرانجام ۲۲۰ طرح نیمه تمام کهگیلویه چه می‌شود

28 مهر 1396 ساعت 22:26



خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
برخورد با مسؤولان ضعیف/عمق محرومیت‌ها در باشت/با همین امکانات اندک به مردم خدمت کنیم
در شورای اداری باشت موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله با مسوولان ضعیف برخورد می‌شود.
نشست شورای اداری شهرستان باشت با حضور احمدی استاندار و تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی سید مسعود حسینی فرماندار باشت و اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان باشت و برخی مدیران کل استانی در محل فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا سید مسعود حسینی فرماندار باشت ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین از ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان گزارش کاملی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: با تلاش‌های تاجگردون نماینده شهرستان اقدامات خوبی در راستای اشتغال‌زایی و رفع محرومیت از شهرستان صورت گرفته اما با توجه به عمق برخی محرومیت‌ها و مشکلات هنوز نیاز به اقدامات بیشتری احساس می‌شود.
در ادامه نیز تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران از ظرفیت‌ها و اقدامات صورت گرفته خلاصه‌ای عنوان کرد و افزود: با جدیت تمام پیگیر مشکلات مردم هستیم و بدون تردید با مدیرانی که در حوزه کاری خود دچار نارسایی هستند برخورد خواهد شد.
در ادامه علی‌محمد احمدی استاندار ضمن اشاره به موقعیت قرار گرفتن شهرستان باشت در پیشانی ورودی استان از سمت استان فارس اشاره و افزود: مبلمان شهری شهرستان باشت نسبت به برخی شهرستان‌های دیگر چشمگیر است هر چند هنوز نیاز به کار بیشتر دارد.
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات حوزه اداری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسات کشوری و استانی تلاش خواهیم کرد برخی نارسایی‌ها در حوزه‌های اداری مرتفع شود اما لازم است با امکانات کنونی در رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه خدمات عمومی تلاش کنیم.

 

همایش پیاده‌روی در گچساران
به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش پیاده‌روی جاده سلامت در گچساران برگزار شد.

پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش پیاده‌روی جاده سلامت با حضور نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت، مسوولان شهرستانی، ورزشکاران و شهروندان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، همایش پیاده‌روی خانوادگی ساعت ۷:۰۰ صبح روز جمعه از مقابل گلزار شهدای گمنام بوستان نفت آغازشد.

این همایش از طرف اداره تربیت بدنی و با مشارکت دستگاه‌هایی از جمله فرمانداری، شهرداری، اداره ورزش و جوانان و نماینده مجلس در شهرستان گچساران  برگزار و جوایزی مانند دوچرخه و دهها جوایز نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های شرکت‌ کننده در این همایش اهدا شد.

در این همایش غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: ورزش موجب شادی و بالا بردن اعتماد به نفس در انسان می شود و رضایت باطنی اشخاص را تقویت می‌کند.

نماینده مردم گچساران و باشت افزود: ورزش نه فقط در معالجه افسردگی بسیار موثر است، بلکه نقش به سزایی در جلوگیری از بازگشت بیماری دارد و با توقف انجام حرکات ورزشی خطر بروز علایم افسردگی ممکن است افزایش چشمگیری داشته باشد.

تاجگردون خاطرنشان کرد: عدم تحرک در بین افراد جامعه موجب  ایجاد ناراحتی‌های قلبی و عروقی در سنین بالا  شده و از طرفی دیگر باعث ناهنجاری‌های متعدد جسمی و روانی در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود.





ایجاد منابع درآمدی پایدار در شهر یاسوج با کمک بخش خصوصی محقق می‌شود
عضو شورای شهر یاسوج گفت: ایجاد درآمد پایدار در شهر یاسوج نیازمند ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیربنایی است.
فرشید احمدی کیش ظهر امروز در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعضای شورای شهر یاسوج اظهار داشت: ساخت و سازهای بدون برنامه و غیر مجاز در شهر یاسوج به یک معضل برای خدمات‌رسانی تبدیل شده است.
این عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: این ساختمان‌های بدون اجرایی طرح در مناطق مختلفی از شهر یاسوج به صورت قارچ‌گونه در حال رشد هستند و این مسئله قبل از اینکه به معضل جدی تر تبدیل شود باید آسیب‌شناسی شده و با آن مقابله شود.
وی بیان کرد: ناهماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی حلقه مفقوده مدیریت مطلوب در شهر یاسوج است و هر دستگاه بدون توجه به سایر دستگاه‌ها مسیر خود را برای اجرای طرح های خدمات شهری طی می‌کند و این مسئله مشکلاتی را در حوزه خدمات رسانی به وجود آورده است.
احمدی کیش گفت: انتظار می‌رود خدمات شهری از جمله پروانه‌های کسب و کارهای فرهنگی در مناطق مختلف شهر یاسوج به صورت عادلانه توزیع شود.
وی عنوان کرد: شهرداری‌ها به درآمد پایدار نیاز دارند و در این شهر به این مسئله توجهی نشده است و انتظار می‌رود با دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی و ایجاد امنیت برای حضور آنان زمینه ایجاد درآمد پایدار را در شهر ایجاد کنیم.
احمدی کیش افزود: بدون کمک از بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف به طور قطع مردم بیش از دیگران متضرر خواهند شد و باید برای هر مسئله‌ای از جیب مردم مبالغی پرداخت شود.
 
شهرداری یاسوج ۴۰ درصد نیروی مازاد دارد
شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری یاسوج ۴۰ درصد نیروی مازاد دارد، گفت: ایجاد مکان‌های فرهنگی و ورزشی، ساماندهی وضعیت ترافیکی و المان‌سازی شهری باید همگام با افزایش نرخ جمعیت در این شهر توسعه یابد.
نستهن مقدم ظهر امروز در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعضای شورای شهر یاسوج با اشاره به مشکلات حوزه شهری یاسوج، اظهار داشت: بعدازظهرها شهر یاسوج بر اثر ترافیک زیاد قفل می‌شود که این مسئله باید با اصلاح محورهای اصلی شهر برطرف شود.
شهردار یاسوج عنوان کرد: به عنوان مثال بهترین نقطه شهری یاسوج حوزه راهنمایی است که بسیاری از جاده‌های این منطقه فاقد استانداردهای لازم هستند و باید این مشکلات در تمامی نقاط شهری برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه باید خدمات شهری در یاسوج بهبود یابد، گفت: به طور قطع اختلافات ناشی از مناطق برخوردار و کمتر برخوردار در این حوزه باید از بین برود.
نستهن مقدم تصریح کرد: همه نقاط شهری نیازمند یک بازنگری کلی است و با بارش اولین باران متاسفانه شهر یاسوج قفل می‌شود و می‌طلبد در حوزه فاضلاب شهری چاره‌ای اندیشیده شود.
وی گفت: شهرداری یاسوج با ۴۰ درصد نیزوی مازاد دست و پنجه نرم می‌کند و باید بحث تعدیل نیرو به آرامی در دستور کار قرار گیرد.
مقدم اظهار داشت: شهر یاسوج بعد از کلان شهر مشهد با نرخ رشد ۲۴ درصدی بیشترین نرخ رشد افزایش جمعیت را در کشور دارد و باید امکانات شهری متناسب با این جمعیت در این شهر افزایش یابد.
وی به ۳ پروژه مسئله دار شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: پروژه مجتمع هفت تیر روند مطلوبی دارد ولی براساس بررسی‌های انجام شده باید مسائل فنی در آن با دقت بیشتری رعایت شود و مشکلات پروژه پل چهارم بشار و پروژه سازمان کوثر نیز باید به زودی برطرف شوند.
 
وجود ۲۲۰ طرح نیمه تمام در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه گفت: ۲۲۰ طرح عمرانی و اقتصادی نیمه تمام در زمینه‌های مختلف در این شهرستان وجود دارد که برای بهره برداری و توسعه نیازمند همکاری مسئولان استانی و کشوری است.
علی پوزش روز جمعه ظهار داشت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها روند توسعه شهرستان افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: در سال جاری سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت و استانی در سطح شهرستان توزیع شد.
پوزش پروژه پاتاوه به دهدشت را یکی از طرح‌های مهم و راهبردی در استان و شهرستان دانست و اظهار کرد: این طرح به طول ۱۴۰ کیلومتر کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این طرح مهم تا تیرماه ۱۳۹۷ قابل عبور و مرور باشد.
پوزش طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده را از دیگر طرح‌های مهم شهرستان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ۱۷ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای این شهرها تأمین خواهد شد.
وی افزود: تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال اسناد خزانه تحویل پیمانکار داده شد.
پوزش اظهار داشت: برای بهره برداری کامل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
فرماندار کهگیلویه تأمین آب دهدشت غربی، گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک، سد لیراب، معدن نیترات و سد بالیاب در بخش دیشموک را نیز از دیگر طرح‌های مهم شهرستان کهگیلویه اعلام کرد.
پوزش عنوان کرد: طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک با پیشرفت ۳۰ درصد در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: در این طرح باید ۷۵ کیلومتر خط انتقال و ۳۲۵ کیلومتر خط داخلی در روستاها اجرایی شود.
 
۴۰۰ دانش آموز گچسارانی راهی مناطق جنگی شدند
۴۰۰ دانش آموز گچسارانی روز جمعه با بدرقه مسئولان برای یک اردوی سه روزه راهی مناطق جنگی شدند.
مدیرآموزش و پرورش گچساران روز جمعه در آیین بدرقه نخستین اردوهای دانش آموزی راهیان نور این شهرستان گفت: ۵۰۰ دانش آموز دیگر نیز در سال تحصیلی جاری از این شهرستان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.
سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: ۱۰ اتوبوس جابجایی دانش آموزان به مناطق عملیاتی را انجام می دهند.
وی، مهمترین هدف کاروان راهیان نور را، آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ شهادت و ایثار و پاسداشت جانفشانی های جماسه سازان هشت سال دفاع مقدس دانست.
مدیرآموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: سال گذشته یکهزار و ۳۲۰ دانش آموز پسر و دختر گچسارانی به مناطق جنگی اعزام شدند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران ۲۵ هزار نفر دانش آموز دارد.

آیت‌الله ملک‌حسینی برای دیدار با مردم به قلعه رئیسی سفر کرد/تصاویر
آیت الله ملک حسینی به قلعه رئیسی سفر کرد.
صبح امروز آیت‌الله ملک حسینی به همراه امام جمعه دهدشت، رئیس حوزه علمیه استان و جمع زیادی از روحانیون استان وارد شهر قلعه رئیسی شد و در بدو ورود به قلعه رئیسی مورد استقبال مردم و مسوولان این شهر قرار گرفت.
در ادامه آیت الله ملک حسینی به گلزار شهدا این شهر رفت و با قرائت فاتحه در ادامه از مرکز دارالقرآن شهر قلعه رئیسی بازدید کرد.









کد مطلب: 285641

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/285641/مدیران-باشتی-ضعیف-هستند-تصاویر-سفر-آیت-الله-ملک-حسینی-قلعه-رئیسی-سرانجام-۲۲۰-طرح-نیمه-تمام-کهگیلویه-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1