کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاجگردون: امنیت مطلوبی بر گچساران حاکم است / پروژه‌های به خواب رفته، فعال هستند / چوب لای چرخ نگذارید / گچساران متناسب با اشتغال زنان رشد نکرد

26 مهر 1396 ساعت 20:40


نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گچساران بام نفتی ایران است، گفت: روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت در این شهرستان تولید می‌شود.
به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون در جلسه شورای اداری با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اولین سفر رسمی استاندار به شهرستان گچساران، اظهار کرد: در اولین سفر غیر رسمی استاندار به شهرستان گچساران از بافت فرسوده دوگنبدان یک بازدیدی صورت گرفته است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران یک شهر نفتی مهم برای کشور است،افزود: شهرستان گچساران روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه در دوران‌های تحریم که تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه رسیده بود،اذعان کرد: در آن دوران قریب بر ۶۰ درصد از صادرات نفت کشور از شهرستان گچساران بود.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به خدمات خوبی که از دوران قبل انقلاب تا کنون شهرستان گچساران برای کشور انجام داده،بیان کرد: شهرستان گچساران در آن دوران با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را تقدیم نظام کرد.
تاجگردون افزود: شهدای این شهرستان نشانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آن دوران مردم شهرستان گچساران است.
وی با اشاره به استاندار و تغییر استانداران در این دولت بیان کرد: بعد از مراسم معارفه شاخص‌های این استان را برای شما باز کرده ام.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه خوشبختانه دولت از حیث اعتبار نگاه ویژه‌ای به این استان داشته است،افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جز یک استان مانده به آخر از نظر جمعیتی است اما در بحث تخصیص اعتبار از ۱۷ استانی که از نظر جمعیتی بیشتر از استان کهگیلویه و بویراحمد است، اعتبار آن بیشتر است.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته است، عنوان کرد: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می خورد.
تاجگردون با اشاره به بازدید استاندار از بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: با بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان اما هنوز محرومیت‌هایی از نظر معیشتی و فرهنگی به چشم می‌خورد.
وی با درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که کمک کند مسیر توسعه در این استان از ریل توسعه خارج نشود،گفت: تعیین راهبردی در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این استان صورت بگیرید.
نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: در رهایی نیافتن از مسیر توسعه ما را همیاری کنید و نباید برای خروج از این مسیر چوب لای چرخ گذاشت.
تاجگردون با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر دوگنبدان ساکن هستند، افزود: در چند سال گذشته بسیاری از پروژه های این شهرستان به خواب رفته بودند.
وی با بیان اینکه در گذشته تنها ۳۵ درصد فضای فرهنگی در این شهر وجود است،عنوان کرد: در گذشته این شهرستان یک فضای ورزشی در آن وجود نداشت.
وی ادامه داد: احداث جاده چهار باند در این شهرستان یکی از پروژه هایی است که در گذشته به کما رفته بود و در حال حاضر در دست اجرا است.
تاجگردون با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در این شهرستان، تصریح کرد: امنیت مطلوبی بر گچساران حاکم است و مردم علی‌رغم قومیت‌های متفاوت در سایه همدلی و همکاری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. و یک حادثه بد به وجود آمده موجب واکنش‌هایی می‌شود که بسیاری از این واکنش‌ها محلی هستند.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران اقوام مختلفی در آن سکونت دارند، بیان کرد: با وجود قومیت‌های مختلف و فرهنگی‌های مختلف همدلی وهمکاری بسیاری وجود دارد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در این شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی مختلفی با برگزاری مراسمات ابا عبدالله حسین (ع) در این شهرستان نشانگر مسائل فرهنگی، دینی و رسومات مختلف در این شهرستان است.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه در این شهرستان کارهای عمرانی بسیاری صورت می‌گیرید، ابراز کرد: با وجود تمام این اقدامات اما متاسفانه شهرستان گچساران دارای نرخ بیکاری بسیاری بالایی در سطح استان است.
تاجگردون افزود: نوع تحصیل کردهای و تنوع کار در این شهرستان به نسبت استان متفاوت است.
وی با بیان اینکه تحصیل کردهای شهرستان گچساران متقاضی کار هستند، خاطرنشان کرد: تحصیل کردهای خانم در این شهرستان نیز تقاضای کار دارند اما شاید در استان این چنین نباشد.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه ۳۰ درصد از مشاغل ناخالص توسط زنان جامعه صورت می‌گیرید، افزود: این شهرستان متناسب با اشتغال زنان رشد نکرده است.
تاجگردون با اشاره به حوزه فرهنگ گفت: در حال حاضر حوزه خواهران در این شهرستان احداث و همچنین حوزه برادران نیز در حال اجرا است.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در چند سال گذشته به شهرداری دوگنبدان خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی برای شهرداری دوگنبدان در پنج سال گذشته یک میلیارد تومان بوده که این اعتبارات با توجه به منابع غنی نفتی و گازی این شهرستان بسیار کم بوده است.
نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: به برکت دولت و اصلاح قوانین و حق و حقوق مناطق نفت‌خیز جنوب اعتبار دو درصد نفت به مناطق نفتی به ۳ درصد افزایش یافته است که این روند موجب پیشرفت در این مناطق خواهد شد.
 
 
 


کد مطلب: 284987

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/284987/تاجگردون-امنیت-مطلوبی-گچساران-حاکم-پروژه-های-خواب-رفته-فعال-هستند-چوب-لای-چرخ-نگذارید-متناسب-اشتغال-زنان-رشد-نکرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1