کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از بازنشتگان امور اقتصادی و مالیاتی استان / پیشنهاد استخدام یک نفر از فرزندان بازنشستگان داده شد

18 مهر 1396 ساعت 8:55


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام یکی از فرزندان بازنشسته‌ها به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد داده شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز آئین تجلیل از بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابراهیم کشاورز نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، معاونین، مسئولان امور مالیاتی و بازنشستگان در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.
کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: با توجه به توسعه اجتماعی و بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی، شاخص امید به زندگی افزایش یافته، در نتیجه شمار سالمندان و بازنشستگان بخش عمده ای از ترکیب جمعیتی کشور ما را به خود اختصاص داده و توجه و حفظشان و جایگاه آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است. ابراهیم کشاورز بیان داشت: بازنشستگان، عمر گرانبهای خود را در راه رضایت پروردگار و خدمت به مردم در ادارات و نهادها با عزت و سربلندی سپری کرده‌اند و الان نیز تجربیات گرانبهای آن‌ها چراغ راه مدیران و کارکنان دستگاه‌ها برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم است.
وی اظهار داشت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی است و محصول یک عمر کار و تلاش و تجربه است و تجربیاتی که در طول این سال‌ها کار و تلاش کسب گردیده در هیچ دانشگاهی به دست نمی‌آید.
نماینده وزیر اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه و دقت نظر در حل مشکلات این قشر فرهیخته را بسیار ضروری دانست و افزود: با عنایت به اینکه صندوق‌های بازنشستگی به دلیل روند رو به رشد سالمندی جمعیت ایران و افزایش تصاعدی بازنشسته‌ها، با چالش مواجه شده‌اند، لذا هیئت‌های عامل صندوق‌های بازنشستگی علی القاعده وظیفه دارند که برنامه محور باشند و با برنامه ریزی علمی و سنجیده، زمینه ارائه خدمات بیشتر و بهتر را در افقی وسیع‌تر به بازنشستگان و مستمری بگیران فراهم نمایند.

کشاورز اقدامات کانون بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: نظام بازنشستگی و صندوق‌های بازنشستگی کشور دارای ساختار نامتوازنی بوده‌اند که برای ثبات و پایداری مالی و ایفای نقش در فرایند رشد اقتصادی، بایستی اصلاح و بازنگری در آن‌ها صورت گیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: عدم تعادل بین منابع و مصارف در صندوق‌های بازنشستگی کشور و تغییرات سریع هرم سنی کشور باعث شده تا بیش از سه برابر از قبل، از بودجه عمومی کشور به عنوان کمک زیان به این صندوق‌ها پرداخت شود و این رقم حتی تا ده درصد نیز افزایش یابد.
کشاورز جایگاه بازنشستگان را در جامعه و سیستم تامین اجتماعی حائز اهمیت دانست و بیان داشت: بازنشستگان که بهترین سالهای عمرشان را صرف خدمت صادقانه و خالصانه به جامعه نموده‌اند، به عنوان کارشناسانی خبره، دارای تجارب ارزشمند و ذی قیمتی هستند که برای پیشبرد اهداف سازمانی می‌بایست از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: حقوق و مزایای بازنشسته‌ها باید متناسب با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم افزایش یابد و دست کم بایستی ۱۰ درصد به حقوق آن‌ها افزده شود.
کشاورز ادغام صندوق‌های بازنشستگی را بسیار حیاتی و ضروری دانست و یادآور شد: اگر این روند ادامه یابد و دولت از منابع بودجه، کسری صندوق‌های بازنشستگی را تامین نکند، مشکلات زیادی گریبانگیر آن‌ها خواهد شد و خیل عظیمی از مستمری بگیران بلاتکلیف خواهند شد.
کشاورز افزود: استخدام یکی از فرزندان بازنشسته‌ها پیشنهاد بنده به وزارت متبوع است که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی استان نیز در این نشست گفت: بازنشستگان گنجینه‌های تجربه، تلاش و موفقیت هستند و بهره گیری از اندوخته‌های فکری و تجارب سال‌ها کار مجدانه آن‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.
سید محمد ربانی افزود: سال‌ها کار همراه با مشقات، فراز و نشیب‌ها و مزایای اندک، میراث معنوی بزرگی برای قشر شرافتمند بازنشسته است که در شرایط کنونی با مشکلات بیشتری مواجه‌اند.
وی بیان داشت: دوره بازنشستگی مصادف با افزایش بسیاری از نیازهای اقتصادی خانوارهای بازنشستگان همراه با دغدغه‌های مضاعف معیشت برای این قشر نیازمند حمایت است که با وجود تحمل سختی‌های فراوان، بضاعت مالی و درآمد اندکی دارند.
ربانی اظهار داشت: اگر چه تلاش و زحمت بازنشستگان با هیچ اقدامی قابل جبران نیست اما تلاش‌های خوبی برای حفظشان و جایگاه این عزیزان از سوی این دو اداره کل انجام گرفته است.
رئیس کانون بازنشستگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی نیز در این نشست این کانون را جزء کانون‌های پویای استان و کشور توصیف کرد و گفت: با حمایت‌های بی دریغ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل امور مالیاتی، ظرفیت‌های این کانون شکوفا شد و خدمات ارزنده و کم نظیری را به این قشر فرهیخته ارائه داده‌ایم و امیدواریم باز هم با حمایت مدیران ستادی وزارتخانه و مدیران استانی وزارت متبوع بتوانیم با هدفگذاری، برنامه ریزی و تعامل و هماهنگی، مشکلات این عزیزان را تا جایی که مقدور باشد و منابع اجازه دهد، مرتفع نمائی‌ام.
مسئول امور مالی کانون بازنشستگان این دو اداره کل نیز گفت: این کانون جهت تامین نیازمندی‌های اجتماعی کارمندان بازنشسته، خدمات ارزنده ای را تاکنون به جامعه هدف خود ارائه نموده است. نعمتی موردراز عملکرد کانون را روبه رشد ارزیابی کرد و عنوان داشت: این کانون در راستای ارتقاء سطح بهداشت و درمان اعضاء خود، در نیمه نخست امسال، طبق معمول هزینه دارو و درمان و بیمه درمانی مکمل آن‌ها را در حد توان پرداخت نمود.
وی ارتقاء منزلت اجتماعی بازنشستگان را از اهداف کانون ذکر کرد و افزود: برای دریافت هزینه تجهیزاتی از قبیل عصا و سمعک نیازی به مراجعه به کانون نیست و بازنشستگان می‌توانند به دفاتر پیشخوان و یا آتیه سازان مراجعه نمایند.
نعمتی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان ممتاز عضو خانواده کانون بازنشستگان را از جمله اقدامات کانون عنوان کرد و بیان داشت: به ۶۰ نفر از بازنشسته‌ها نیز تاکنون وام ضروری پرداخت شده است.
وی از انعقاد تفاهم نامه با اداره آموزش فنی و حرفه ای بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه کلیه بازنشستگان عضو کانون و فرزندان آن‌ها می‌توانند مهارت‌های فنی و حرفه ای را از طریق بخش خصوصی و دولتی به‌صورت رایگان فراگیرند.
نعمتی افزود: هزینه خدمات اقامتی بازنشسته‌ها در سفرهای سیاحتی و زیارتی پرداخت خواهد شد ولی توان پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب بازنشسته‌ها در این سفرها وجود ندارد.
در این مراسم از ۸۰ بازنشسته اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی استان با اهداء لوح تقدیر و هدیه، تجلیل به عمل آمد.


کد مطلب: 282886

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/282886/تجلیل-بازنشتگان-امور-اقتصادی-مالیاتی-استان-پیشنهاد-استخدام-یک-نفر-فرزندان-بازنشستگان-داده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1