کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کهگیلویه و بویراحمد / حوزه بانوان در استان فعال شود

16 مهر 1396 ساعت 17:13


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود.

به گزارش موج از یاسوج، علی محمد احمدی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولین حوزه بانوان دستگاه‌های اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نگاه و اراده دولت اعتدال برای است که بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی که سازو کار خاص خود را دارد، حضوری شایسته و مطلوب داشته باشند.

وی با بیان اینکه، تاکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه است، اظهار داشت: به وزیران، استانداران و همه مدیران تاکید شده است تا در سطوح مختلف از توانمندی زنان و جوانان با داشتن تعهد، تخصص و قدرت مدیریتی، استفاده شود.

احمد بیان کرد: حضور بانوان و جوانان در لایه‌ها و رده‌های مختلف مدیریتی در فرآیندی آغاز شده که با اولویت نخبگان جامعه دانشگاهی، کارآفرینان، آنهائی که دارای مهارت و تجارب ارزنده ای هستند در عرصه‌های و رده‌های مدیریتی بکار گرفته شوند و آرام آرام به سطح بالاتری ارتقاء یابند.

استاندار ابراز داشت: در یک خانواده سنتی و اجتماعی که با عواطف اجتماعی و روحی بنا شده وقتی که وارد عرصه ارتباطات و فنآوری اطلاعات، اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و کم کم مناسبات سنتی را برهم می زند و تضادهای مدرنیسم با سنت به وجود می‌آید، اینجاست که باید با فرهنگ سازی به داد خانواده‌ها و جوانان رسید.

وی تصریح کرد: چسپندگی اجتماعی که در مناطق عشیره ای، ایلی، قومی و محیط‌های کوچک وجود دارد، اجازه تحرک فعالیت‌ها به جامعه زانان را به خوبی نمی‌دهد که در این زمینه هم با فرهنگ سازی، برنامه ریزی و رعایت حفظ حریم‌ها باید کم کم زمینه را فراهم کرد.

احمدی عنوان کرد: اگر قرار است نوسازی و تحولاتی صورت بگیرد باید به شیوه هائی باشد که ارزش‌ها حفظ شود و نه اینکه سبب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله افزایش طلاق و از بین رفتن سنت‌ها و ارزش‌های معنوی گردد.

وی تاکید کرد: در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، حوزه بانوان باید فعال‌تر شوند و بخش‌های مشاوره‌ای و اکیپ‌هایی اجتماعی را تقویت کنند، در حوزه اشتغال زنان دارای برنامه و طرح باشند و مشاور مدیران باشند، کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت مهارت، فن و کارآموزی و اشتغال در بخش خصوصی هدایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص زنان سرپرست خانوارها که متاسفانه به دلایل مختلف هم آمار آن‌ها بالاست، حوزه بانوان فعال‌تر عمل کنند و با توجه به برنامه‌های ملی و نوآوری در طرح و برنامه‌ها در استان تلاش برای خود اشتغالی و رونق کسب کار با کمک و همکاری نهادهای حمایتی بخصوص در مناطق روستائی تلاش شود.

احمدی یادآور شد: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود و امور بانوان دستگاه‌های اجرائی استان باید در ایجاد فرصت و کارآفرینی برای زنان هدف، ایده و برنامه ارائه دهند و در این زمینه تلاشی مستمر داشته باشند.

استاندار به موضوع اشتغال جامعه زنان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در راستای برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: شما مدیران حوزه بانوان دستگاه‌های اجرائی می‌توانید با کمک مسئولین دستگاه‌ها بخصوص دستگاه هائی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با همکاری با تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی با احصاء برنامه‌ها و طرح‌ها و نوع فعالیت‌ها زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم سازید.

احمدی، اشتغال و کار را اولویت بر همه برنامه‌ها دانست و گفت: مسئولیت، مدیریت، نظارت و ارزشیابی اشتغال را شخصاً برعهده گرفته‌ام و برای این موضوع مهم اهتمام کامل دارم و بر ایجاد فرصت اشتغال در همه نقاط عشایری، روستائی و شهری به صورت جدی تاکید است.


کد مطلب: 282297

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/282297/اختصاص-۳۰-هزار-میلیارد-تومان-تسهیلات-اشتغال-کهگیلویه-بویراحمد-حوزه-بانوان-استان-فعال-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1