کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کهگیلویه و بویراحمد در میان ۵ دانشگاه برتر علوم پزشکی ایران

11 مهر 1396 ساعت 23:29


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان جزء ۵ دانشگاه برتر کشور در نظام مراقبت و گزارش دهی عوارض پس از واکسن شناخته شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، ابراهیم نعیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه ثبت و گزارش دهی عوارض پس از واکسن، با توجه به تحلیل‌های انجام‌شده در سطح وزارت متبوع و ارسال پس‌خوراند در میان ۵ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵، یک هزار و ۲۸۶ مورد عوارض پس از واکسن از مراکز تلقیح واکسن در پورتال مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گزارش و ثبت شد که بیانگر میزان ثبت ۸۳ مورد در یک هزار کودک زیر یک سال است.
نعیمی بابیان اینکه هیچ واکسنی کاملاً ایمن نیست و ممکن است پس از ایمن‌سازی، منجر به بروز عارضه شود، یادآور شد: واکسن‌هایی که در برنامه ایمن‌سازی کشوری استفاده می‌شود، بسیار مؤثر و ایمن هستند.
وی ادامه داد: هر پیامد ایمن‌سازی (AEFI) عارضه‌ای است که پس از ایمن‌سازی بروز کرده و عقیده فرد، خانواده و یا کارکنان بهداشتی بر آن است که علت آن ایمن‌سازی است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار داشت: عوارض گزارش‌شده، ممکن است واقعی باشد (مثلاً درنتیجه استفاده از واکسن) یا در طی مراحل ایمن‌سازی به وجود آمده باشد و یا در اثر پیامد همزمان ایجادشده که مربوط به واکسن یا مراحل ایمن‌سازی نبوده ولی با ایمن‌سازی همراه شده است.


کد مطلب: 280702

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/280702/کهگیلویه-بویراحمد-میان-۵-دانشگاه-برتر-علوم-پزشکی-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1