کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسهیلات ابهام‌آمیز یک مدیرکل در کهگیلویه و بویراحمد متوقف شد

10 مهر 1396 ساعت 18:56


بعد از انتشار خبر «سوءاستفاده مدیرکل استانداری از تسهیلات کارآفرینی/ تسهیلاتی که بین آشنایان تقسیم شد»[کلیک کنید]در سایت خبری کبنانیوز، محمود مومن‌نسب مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگویی با این سایت خبری گفته بود که نتیجه بررسی این خبر را به اطلاع عموم می‌رسانم که به همین دلیل با او وارد گفت‌وگو شدیم که در ادامه پاسخ وی از نظر خوانندگان می‌گذرد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سئوال کبنانیوز در خصوص وضعیت معرفی شدگان یکی از دستگاه‌ها جهت تسهیلات اشتغالزایی، گفت؛ تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در چارچوب مقررات تعریف شده در راستای نیل به اهداف دولت، مشمول افراد بیکار دارای مهارت و توانایی انجام فعالیت کسب و کار و متقاضیان طرح‌ها در رشته‌های صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری، بازرگانی، خدمات، فنی، گردشگری و صنعت که منجر به اشتغال پایدار در استان گردد، پرداخت می‌شود.
وی در ادامه در خصوص، چرخه رسیدگی و تصویب و تشکیل پرونده‌های متقاضیان معرفی شده از طرف دستگاه‌ها، افزود: ملاک و معیار اصلی تصویب و پرداخت تسهیلات در تفاهم نامه‌ها، داشتن طرح مناسب و مؤثر در راستای ایجاد فرصت‌های کسب و کار اقتصادی و نیز برخورداری از شرایط، برابر ضوابط، مقررات جاری و دستورالعمل اعطایی تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی است.
محمود مؤمن نسب، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه با دستگاه‌های اجرایی از قبیل میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته امداد، بانوان و خانواده، بهزیستی، بنیاد شهید، ورزش و جوانان، راهداری و حمل و نقل، فناوری اطلاعات، زندان‌ها طبق دستورالعمل اعطایی تسهیلات اشتغالزایی، تفاهم نامه‌هایی منعقد می‌کند.
این مسئول نظارتی، در ادامه بیان کرد: در صورتی که مدیر صندوق پس از بررسی، متوجه شود دستگاه یا دستگاه‌های اجرایی طرف قرارداد در معرفی متقاضیان شرایط و یا عدالت را رعایت نکرده، ضمن خودداری از پذیرش متقاضیان تا رفع اشکال و ابهامات قانونی، مراتب را به صورت شفاهی و عندالزوم مکتوب به بالاترین مقام مسئول دستگاه یا واحد طرف تفاهم نامه متذکر و یادآوری می‌کند و درصورت عدم توجیه منطقی نسبت به عودت افراد معرفی شده اقدام می‌کند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری با اشاره به فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، تصریح کرد: پس از معرفی متقاضیان از طرف دستگاه‌های اجرایی مشمول تفاهم نامه، کارشناسان ناظر صندوق طرح‌های ارائه شده را از منظر تطبیق با ضوابط و مقررات جاری، شیوه نامه اجرایی و شرایط حاکم بر فعالیت‌های صندوق و همچنین از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی بررسی می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه ضوابط و مقررات در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی نسبت به متقاضیان معرفی شده از طرف دستگاه‌های طرف قرارداد رعایت شده باشد، صندوق نسبت به تشکیل پرونده و مراحل تصویب اقدام می‌کند.
مؤمن نسب، در پایان خاطر نشان کرد: برپایه همین موارد و در چارچوب فرآیندهای ذکر شده، ادامه پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده، تا انجام بررسی‌های کارشناسی، انجام استعلامات، رفع ابهامات محتمل و تأمین اعتبار، متوقف است.


کد مطلب: 280367

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/280367/تسهیلات-ابهام-آمیز-یک-مدیرکل-کهگیلویه-بویراحمد-متوقف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1