کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«ملکوتی» خبر مبنی بر نام بردن «تاجگردون» و «رحیمی» در اشعار مداح گچسارانی را تکذیب کرد

8 مهر 1396 ساعت 21:03



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران پس از نشر خبری مبنی بر استفاده ابزاری و سیاسی در مراسم سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) در یکی از هئیت های عزاداری توسط یک مداح گچسارانی، این خبر را به شدت تکذیب کرد.
حجت السلام سید عبدالرحیم ملکوتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران با ارسال متنی به کبنانیوز ضمن تکذیب این خبر گفت: این خبرکه توسط یکی از سایت‌ها وخبرنگارانی که مجوز رسمی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ندارد منتشر شده است که بنده صحت وسقم این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم.
ملکوتی درتشریح این خبر کذب اظهار نمود: این خبر دروغ محض، کذب، تهمت وافترای بیش نیست، زیرا جناب نماینده تا امروز در این هئیت حضور پیدا نکرده است.
وی در محکوم کردن این خبرکذب تاکید کرد: چنانچه به فرض محال این خبر صحت داشته باشد با هئیت و مداح به شدت برخورد می‌شود ولی اگر این خبر صحت نداشته باشد که تا اکنون کذب بودن آن محرز شده است با خبرنگار و سایتی که این خبر را منتشر و باعث ترویج آن در دیگر سایت‌ها شده است به شدت و با تمام ظرفیت‌های قانونی برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: اجازه نخواهم داد مراسم عزاداران حسینی (ع) بازیچه سیاسی شود و شان وجایگاه والای امام حسین (ع) دست آویز اهداف سیاسی قراربگیرد.
ملکوتی با توصیف خبرنگار واقعی بیان داشت: تعریف خبرنگار با واقعیت، صداقت هم خانواده است و نه با نشر اکاذیب و اگر خبرنگاری خلاف واقعیت مطلبی را منتشر نماید باید جوابگو شرع و عرف جامعه شود.
وی گفت: بنده به عنوان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران اعلام می‌کنم در هیچ یک از جهت گیرهای سیاسی ویا تسویه‌های آنان ورود نکرده ونخواهیم کرد وبا افرادی که قصد دارند امام حسین (ع) و واقعه کربلا را دست آویز اهداف حزبی خود کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.
ملکوتی اضافه کرد: تمام مراجع قانونی وشخص اما م جمعه را در جریان موضوع قرار دادم وهمگی متفق القول خواستار برخورد قانونی با منتشر کننده این خبر و خبرنگار شده‌اند.
وی اضافه نمود: حرکت انجام شده در واقع یک نوع تلفیق و تمسخر و پائین آوردن سطح اعتقادی و مذهبی امام حسین (ع) و یارانش به شمار می‌رود که با آن به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی در پایان با تشریح فعالیت‌های هئیت های مذهبی و الگو قرار دادن این روش برای سایت‌ها و خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان گچساران ۱۰۵ هئیت کد دار ومجوز دار وجود دارند که در حال فعالیت است، چنانچه این محرز بودن هویت سایت‌ها و خبرنگارانشان مانند هئیت ها عزاداران حسینی قانونمند و براساس منشورهای وجود داشته تعریف شود، هر شخص اجازه انتشار هر خبری را در سایت و کانال غیر رسمی خود نمی‌دهد.
رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران گفت: به جامعه خبری توصیه می‌شود از نقل اخبار از منابع ناموثق، طرح مسائل اختلاف آمیز وتفرقه افکن، ایجاد جنگ روانی حزبی وسیاسی، وسوق دادن مردم به آفات تفکرات، اندیشه‌ها وتحلایلات واندیشه های بی محتوا جدا و مؤکدا بپرهیزند.
گفتنی است: امروز صبح خبری مبنی بر نام بردن یکی از مداحان گچسارانی از نماینده و فرماندار در ابیات اشعار مداحی خود شده بود که در سایت‌ها منتشر و بازتاب پیدا کرد که بلافاصله این خبرتوسط مداح و فرماندار گچساران تکذیب شد.


کد مطلب: 279428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/279428/ملکوتی-خبر-مبنی-نام-بردن-تاجگردون-رحیمی-اشعار-مداح-گچسارانی-تکذیب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1