کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

«رضا چمن» به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود منصوب شد / از ترکش‌های که «چمن» خورد تا اصرار وزیر بهداشت به فرزند کهگیلویه و بویراحمد

8 مهر 1396 ساعت 12:58

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد تا انتصاب چمن به جای موسوی که به دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتقل شد مسجل شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد تا انتصاب چمن به جای موسوی که به دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتقل شد مسجل شود.
به گزارش کبنا، با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا چمن به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود منصوب شد تا جایگزین سید عباس موسوی شود که شش سال در این مسند حضور داشت و امروز راهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شده است.
چمن سابقاً معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز بود.
چمن همچنین دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناسی ارشد مدیریت سلامت از دانشگاه علوم پزشکی تهران و تخصص در رشته اپیدمیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه تحصیلی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز محسوب می شود.

وی عضو هیئت مدیره انجمن علمی اپیدمیولوژیست های ایران است و پیش از این سمت ریاست مرکز بهداشت کهکیلویه، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ریاست دانشکده بهداشت شاهرود، ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.
استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در غرب و شرق است که یکی سمنان با محوریت مرکز استان و شهرستان های همجوار و دیگری شاهرود که بیش از یک سوم جمعیت استان سمنان یعنی شهرستان های میامی و شاهرود را پوشش می دهد.
به گزارش کبنا، بر اساس گفته برخی از منابع در وزارت بهداشت، وزیر بهداشت و درمان به چمن گفت: مردم شاهرود شما را می‌خواهند و من از شما خواهش دارم که در شاهرود مسوولیت علوم پزشکی را برعهده بگیرید.
به گزارش کبنا، به همین مناسب یادی می‌کنیم از مراسم تودیع رضا چمن به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛
بلاخره «رضا چمن» رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مدیریت این دانشگاه کنار گذاشته شد و البته تغییر مدیریت او نیز واکنش‌های زیادی را در جامعه به همراه داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع «رضا چمن»، اظهار کرد: برخی‌ها تاب و تحمل مدیریت اصولی و همراه با رعایت قانون «رضا چمن» را نداشتند و به را مذاقشان خوش نیامد.
«چمن» در مراسم تودیعش نیز بیان کرد: مدیریت اصولی ترکش دارد و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.
او در پایان جواب همه ترکش‌ها و اسراری که در دلش نهفته بود با تکه شعری از «ا قیصر امین‌پور» داد؛ «از چه حرف می‌زنم؟
درد، حرف نیست
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است»
به گزارش کبنا، این مراسم با حواشی زیادی نیز همراه بود.
* فرماندار گچساران در این مراسم نیز حضور پیدا کرد.
* حضار وقتی این سخن «رضا چمن» را شنیدند که فرازی از سخنان امیرالمومنین(ع) بود، مبنی بر اینکه مدیریت بدون عدالت به «عطسه بزی» هم نمی‌ارزد، او را به شدت مورد تشویق قرار دادند.
*بعضی از حضار با گریه و اشک به سخنان «چمن» واکنش نشان دادند و برخی از مسئولان نیز در گلو بغض داشتند.
* ازدحام جمعیت در سالن آنقدر زیاد بود که جایی برای نشستن پیدا نمی‌شد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رضا چمن رئیس سابق علوم پزشکی هر دو تلویحاً به موضوع خاصی اشاره کردند، رضا چمن از ترکش‌های که در دوران مدیریتش خورده بود، پرده برداشت و سید موسی خادمی هم از «مخالفت» برخی با رضا چمن به دلیل اینکه مدیریت اصولی او به مذاقشان نیامد. رونمایی کرد. «خادمی» این افراد را نیز نصیحت کرد و گفت: باید فرزندان توانمند این استان را کمک کنیم.
بنا بر این گزارش، در فضای مجازی و رسانه‌ها از مخالفت یکی از نمایندگان مجلس با «چمن» حرف‌های زیادی زده می‌شد.


کد مطلب: 279184

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/279184/رضا-چمن-عنوان-رئیس-جدید-دانشگاه-علوم-پزشکی-شاهرود-منصوب-ترکش-های-خورد-اصرار-وزیر-بهداشت-فرزند-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1