کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی: مدیران برای تأمین منابع مالی نگاهشان به مرکز باشد نه استان

4 مهر 1396 ساعت 19:26


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده‌شده یا بهره‌برداری اصولی از این منابع استراتژیک به‌خوبی انجام‌نشده و مسئله آب و سازه‌های مخزنی و بهره‌گیری از روان آب‌ها قطعاً برنامه نوین استان خواهد بود.

به گزارش کبنا، علی‌محمد احمدی در دیدار مدیران حوزه کشاورزی استان، افزود: جهاد کشاورزی و زیر بخش‌های آن مجموعه تأثیرگذار استان با برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت‌ها و توجه به زیرساخت‌ها با مدیریت اصولی و تخصص همه توان خود را در ایجاد ارزش‌افزوده بکار گیرد.
وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد با آب فراوان، خاک غنی، منابع طبیعی این ثروت و سرمایه تجدید ناپذیر و بکر که عوامل و وجه ممیزی تأثیرگذار در رشد اقتصادی است باید به نحو مطلوب‌تری مدیریت و بهره‌برداری شوند.
استاندار تصریح کرد: منابع طبیعی این ثروت، سرمایه بزرگ و مزیت مطلق و تجدید ناپذیر این استان که به دلایل ریز گردها، مهاجرت‌های بی‌رویه، عدم صیانت و حفاظت و بهره‌برداری اصولی و یا بعضاً مدیریت ناصحیح، نا مسئولیتی، بی‌مهری و ناآگاهی از آن به سمت تخریب و نابودی کشیده می‌شود، باید موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت حساب‌شده وارد چرخه اقتصادی استان گردد.
احمدی به منابع حیاتی آب و ساختارهای آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده‌شده یا بهره‌برداری اصولی از این منابع استراتژیک به‌خوبی انجام‌نشده و مسئله آب و سازه‌های مخزنی و بهره‌گیری از روان آب‌ها قطعاً برنامه نوین استان خواهد بود.
استاندار با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که در حوزه جهاد کشاورزی انجام‌شده، تأکید کرد: برنامه‌ریزی نو در خصوص تولیدات باغی و زراعی، گیاهان داروئی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت‌بخشی به آن‌ها با خلق ارزش‌افزوده به عمل آید.
احمدی بابیان اینکه، در توسعه بخش کشاورزی ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی جدید و نو برای افق ۵ ساله آغاز شود، تأکید کرد: باز کردن مسیر سرمایه‌گذار و تسهیل امور در بخش‌های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات ارگانیک، تسریع در پیشرفت طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زائی، فرآوری و نگهداری تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نکات لحاظ شده در برنامه باشد
وی به فرهنگ‌سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی تأکید کرد و افزود: مسئولین، روحانیون، نمایندگان ولی‌فقیه در بخش‌ها و دستگاه‌های اجرائی در این رابطه همکاری و تأکیدات لازم را داشته باشند.
استاندار به پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی هر منطقه در استان نسبت به رونق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
استاندار، اشتغال را مهم‌ترین رکن کاری همه دستگاه‌های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانست و تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه‌های خود را بازآرائی کنند.
احمدی تأکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها، برنامه پنج‌ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد اجرا شود.
وی به شناسایی ردیف‌های اعتباری ملی و دریافت سهم از این اعتبارات با چانه‌زنی، تأکید کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بودجه‌ریزی شیوه سنتی دارد با پیگیری در مرکز کشور برای تأمین منابع مالی بیشتر نگاه‌ها به سمت وزارتخانه‌ها باشد تا منابع اعتباری و مالی در استان.
استاندار یادآور شد: با مدیری که با تمام توان و صادقانه تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد و با مرام انصافی و اعتدالی به دنبال پیشرفت و توسعه استان و خدمت صادقانه به مردم است، نهایت همکاری را خواهم داشت.


کد مطلب: 278343

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/278343/احمدی-مدیران-تأمین-منابع-مالی-نگاهشان-مرکز-باشد-نه-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1