کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ملاک انتخاب مدیران قوم‌گرایی نباشد / امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد فراموش شده است

31 شهريور 1396 ساعت 19:56


امام جمعه قلعه رئیسی گفت: ملاک انتخاب مدیران نباید قوم‌گرایی باشد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول به ایام ماه محرم اشاره و تاکید کرد: اولین انگیزه امام حسین(ع) برای اقامه دین و حفظ دین و برای حراست و پاسداری از دین خدا قیام کرد.
صلواتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم انتظامی اشاره و آنها را تبیین کرد.
وی به صحبت‌های مضحک و زشت رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره و یادآور شد: سخنان مضحک، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیر واقعی رئیس جمهور مفنور آمریکا را محکوم می کنیم و این سخنان ناشی از قدرت نبود ناشی از عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی بود.
صلواتی افزود: آمریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در خاورمیانه با حضور موثر جمهوری اسلامی نقش بر آب شده بسیار ناراحت و عصبانی هستند که جا دارد از سخنان و مواضع آقای دکتر روحانی در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی حمایت و تقدیر و تشکر کنیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب است همه باید به این فریضه عمل کنند و بنده در طول این چند سال تا به امروز یک برنامه از ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندیدم و این واجبات الهی در استان ما را باید از فراموش شدن نجات داد.
صلواتی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در جنگ ما جوانان را از دست دادیم و آن همه خون پاک ریخته شد کشور دچار خسارت های مادی شد اما همین جنگ باعث حفظ و تقویت روحیه انقلاب شد و جنگ یک کارخانه انسان سازی بود و امروز عزت ما، اقتدار، شرف و بزرگی ما مدیون ۸ سال دفاع مقدس است و اینکه امروز یک ابرقدرت هستیم و معادلات جهان بدون ایران حل نمی شود به برکت جنگ ۸ ساله است.
امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: عدم شرکت مسوولان در یادواره‌های شهدا بی‌حرمتی به شهدا است و این پست و مسوولیت به برکت خون شهدا به مسوولان رسید و این ناسپاسی از شهداست و این انقلاب و این نظام ثمره خون همه شهدا بالاخص شهدای دفاع مقدس است و پیام شهدا شایسته سالاری و استفاده از افراد مومن، انقلابی، ولایی و توانمند است و بکار گرفتن افراد در بعضی از اداره‌ها و مسؤولیت دادن بر اساس قوم گرایی، جناح بازی و رفیق بازی و دوستان و آشنایان است.
صلواتی گفت: حکومت عثمان هم قوم‌گرا بود و اینکه در سپردن مسولیت‌ها اولویت اقوام و آشنایان و هم خطی‌ها باشد این عامل شکست مجموعه است و این یک ظلم است و مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی می‌بایست بر اساس تعهد، تخصص و توانایی باشد و باید از تفکر انقلابی حمایت کرد و در بعضی از مناطق استان ملاک برای بعضی مدیران این است که از حامیان امام جمعه نباشد و اهل ارتباط با امام جمعه نباشد.
این خطیب جمعه اظهار کرد: اگر چنین بود از مواهب برخوردار می‌شود و الا به بهانه‌های مختلف محروم می‌شود ولی بدانید قیامتی است و روز کتاب و حساب نزدیک است و مسؤولیت یک امانت است اگر در این امانت خیانت شود باید خود را برای عذاب‌ها و گرفتاری‌های هم این دنیا هم فردای قیامت فراهم کرد.
وی به بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت اخلاقی و آموزشی دین است و رسالت آموزش و پرورش تربیت انشان و رشد اخلاق در جامعه و خروجی این نهاد باید جامعه اخلاق محور باشد و به ارزش‌ها توجه شود و دانش‌آموزان متدین، مومن، متخصص، انقلابی و ولایی تربیت شود و در این مسیر آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهای کار کند بلکه خانواده‌ها هم باید کمک کنند.
 
-------------------------
خبر: حسن آرمند


کد مطلب: 277242

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/277242/ملاک-انتخاب-مدیران-قوم-گرایی-نباشد-امر-معروف-نهی-منکر-کهگیلویه-بویراحمد-فراموش-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1