کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف کوره و بشکه های تولید زغال در سرفارب(+تصاویر)

27 شهريور 1396 ساعت 23:39


مسئول اداره منابع طبیعی سرفاریاب از کشف و تخریب ۲۵ کوره بزرگ و ۱۴ بشکه تولید زغال در بخش سرفاریاب خبرداد.
جمشید کشاورز مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرسرفاریاب در گفت و گو با کبنا با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است بیان کرد: بخش سرفاریاب به لحاظ شرایط خاص خود و وجود انواع گونه‌های گیاهی لازم است در حفظ و صیانت از این میراث ملی همه مردم و نهادها همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه قانون فصل الخطاب است افزود: در برخورد با تخریب و تعرض به منابع ملی و طبیعی هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت.
کشاورز با اشاره به عملکرد اداره منابع طبیعی سرفاریاب گفت: در همین مدت کوتاه بیش از ۱۰۰ پرونده برای متخلفان و متعرضان به منابع ملی تشکیل و در حال پیگیری است.
وی افزود: در بخش سرفاریاب ۲۵ کوره بزرگ تولید زغال در مناطق سخت گذر کشف و تخریب شد و همچنین ۱۴ بشکه بزرگ و ۱۶ بشکه متوسط تولید زغال و ۱۳۵ گونی زغال کشف و ضبط شد.
مسئول اداره منابع طبیعی سرفاریاب گفت: در منطقه جوخانه ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه با همکاری خوب دستگاه‌ها قضایی و انتظامی تخریب شد.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه برخوردهای قانونی خوبی صورت گرفت اما خوشبختانه مردم هم از اینکه هیچگونه تبعیضی قائل نشدیم استقبال خوبی شد و هم اکنون خیلی از نگرانی‌ها در منطقه جوخانه برطرف شد و برای واگذاری‌ها از طریق قانونی اقدام می‌کنند.
کشاورز با اشاره به اینکه همه نقاط بخش را رصد می‌کنیم اظهارداشت: یک دستگاه اره برقی از متخلفی در بخش پشته زیلایی که در حال قطع درختان بود کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه این متخلف مدت زیادی به تخریب جنگل و گونه‌های گیاهی مشغول بوده تاکید کرد: وی با قطع درختان و تفسیم بندی آن‌ها به قطعات کوچک آن‌ها را با ماشین سواری حمل و در کوره خانگی تولید زغال استفاده و به شیراز انتقال می‌داد.
کشاورز تصریح کرد: در همین مدت کلاس‌های توجیهی ب ای روستائیان و عشایر برگزار کردیم و از راه گفت و گو سعی می‌کنیم آن‌ها را از عواقب تخریب منابع ملی آگاه کنیم و خوشبختانه مردم تاکنون همکاری خوبی داشتند.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت شوراهاو دهیاری‌ها و بزرگان نقش مهمی در حفاظفت از منابع ملی و طبیعی در شهرستان چرام دارد.
 


کد مطلب: 276003

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/276003/کشف-کوره-بشکه-های-تولید-زغال-سرفارب-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1