کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واگذاری غیرقانونی اراضی محیط زیست به اشخاص / ارسال ۱۳۲ پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی

26 شهريور 1396 ساعت 22:54



مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری غیرقانونی اراضی تحت مدیریت محیط زیست مهمترین چالش این اداره‌کل است.


سید علی‌اکبر هاشمی عصر امروز در شورای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد پرونده تخلف زیست محیطی ۵۵ فقره مربوط به شکار، ۴۹ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت، ۱۹ فقره تعلیف غیرمجاز و مازاد بر پروانه و بقیه مربوط به صید غیرمجاز بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل و ارسال ۱۳۲ فقره پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی استان در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۳۵ فقره پرونده زیست محیطی در بخش‌های مختلف به دستگاه قضایی استان ارسال شد که تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت با ۱۴۸ فقره و شکار با ۱۱۵ فقره بیشترین پرونده را به خود اختصاص دادند.

وی اجرای طرح‌های عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ استعلام و ارزیابی‌های زیست محیطی جهت واگذاری‌های غیرقانونی اراضی ملی تحت مدیریت محیط زیست استان در سنوات گذشته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره خواند و خواستار رفع این مشکلات شد.

هاشمی پور همچنین به معضل انباشت زباله و پسماند به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: وجود زباله و پسماندها ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان و محیط زیست، سیمای شهرها و مناطق گردشگری استان را زشت می‌کند.



کد مطلب: 275679

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/275679/واگذاری-غیرقانونی-اراضی-محیط-زیست-اشخاص-ارسال-۱۳۲-پرونده-محیطی-مراجع-قضایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1