کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از بهورزان کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

23 شهريور 1396 ساعت 22:40


آیین روز بهورز و تجلیل از بهورزان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، آئین روز بهورز و تجلیل از ۲۶ بهورز نمونه شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه، اعضای شورای اداری و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های کهگیلویه و لنده در محل سالن اجتماعات تالار ایل شهر دهدشت برگزار شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در این آئین به اهمیت شغل بهورزی اشاره کرد و گفت: بهورزان پیشگامان عرصه سلامت هستند که درواقع به‌عنوان سربازان خط مقدم به ارائه آموزش‌های لازم در راستای کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر پرداخته و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی بهترین دوران عمر خویش را در دورافتاده‌ترین مناطق و روستاهای این شهرستان صرف امر خطیر سلامتی همنوعان خود می‌کنند.
کورش داوری ادامه داد: امروز به پاسداشت زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ ۱۴۳ بهورز شهرستان کهگیلویه که در قالب ۸۷ خانه بهداشت در نقاط روستایی انجام‌وظیفه می‌کنند اجتماع نموده‌ایم و امیدواریم که به حول و قوه الهی روزبه‌روز شاهد ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌های بهداشتی در سطح شهرستان باشیم.
به گزارش کبنا، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، در این آیین ضمن تبریک روز بهورز گفت: جامعه نگرترین عضو تیم سلامت، بهورزان هستند که بیش از سایرین در جامعه و بین مردم بوده و به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت می‌پردازند.
محسن مرادی بابیان اینکه نقش بهورزان در جامعه نقش بی‌بدیل و بزرگی است، ادامه داد: پیشگیری بهتر و مقرون‌به‌صرفه تر از درمان است و بهورزان نیز درزمینهٔ پیشگیری باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند یعنی آن‌قدر مراقبت‌های پیشگیری، بهداشتی و سلامت را در روستاها گسترش دهند که در آینده نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف برای درمان نداشته باشند.
آئین نکوداشت روز بهورز در شهرستان بویراحمد و در سالن حکیم جرجانی با اجرای برنامه‌های متنوع و با حضور مشاور عالی رئیس دانشگاه، سرپرست معاونت درمان، فرماندار شهرستان بویراحمد، قائم‌مقام معاونت بهداشتی و بهورزان شهرستان بویراحمد برگزار شد و در پایان از بهورزان نمونه شهرستان بویراحمد، تقدیر به عمل آمد.
به گزارش کبنا، آئین نکوداشت روز بهورز و تجلیل از بهورزان نمونه در شهرستان بهمئی با حضور فرماندار، امام‌جمعه، مسئولین ادارات، کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بهورزان در سالن آمفی‌تئاتر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.
در ابتدای مراسم سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با عرض تبریک روز بهورز و خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: بهورزان سربازان خط مقدم بهداشت و درمان هستند که با بهره‌گیری از امکانات موجود و یادگیری آموزش‌های روز بهداشتی و درمان مهم‌ترین و اولین اقدام در اجرای شعار پیشگیری بهتر است از درمان را عملیاتی میکند.
علی آبشنگ افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از بیماری و راه انتقال آن ارائه آموزش‌های لازم به آحاد جامعه هست که این وظیفه خطیر بر دوش بهورزان سخت‌کوش است.
وی بابیان اینکه خانه‌های بهداشت و بهورزان نزدیک‌ترین و امین‌ترین حامیان سلامت مردم هستند، ابراز کرد: سلامتی شعار اصلی بهورزان است و برای تحقق این شعار با کمترین امکانات بهترین خدمات بهداشتی را در سطح روستاها به هم‌وطنان عزیز عرضه که بسیاری از بیماری‌ها با تلاش بهورزان شناسایی و کنترل می‌شوند.


کد مطلب: 274904

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274904/تجلیل-بهورزان-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1