کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه اندازی شاخه کاردانش برای دانش آموزان عشایری / پژوهش‌سرای عشایری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

27 شهريور 1396 ساعت 15:09



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی شاخه کاردانش برای دانش آموزان عشایری خبر داد.


به گزارش کبنا، هادی زارع‌پور صبح امروز در جشن آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، با بیان اینکه تاریخچه آموزش و پرورش عشایر به ۷۰۰ سال پیش بر می‌گردد، اظهار کرد: مدارس عشایری از زمان سلطان محمد خدابنده بنا شد و اولین مدرسه عشایری به نام مدرسه سیار سلطانی معروف بود.

وی با بیان اینکه نخستین مدارس سیار عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پروفسور حسابی بنا نهاده شد، بیان کرد: در استان ما از سال ۷۱ اداره آموزش و پرورش عشایری شکل گرفت که بیش از ۳ هزار دانش‌آموز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ مدرسه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت داشتیم که جهت پوشش کامل دانش‌آموزی ۲۴ مدرسه ۲ دانش‌آموزی و ۱۲۵ مدرسه عشایری کمتر از ۱۰ دانش‌آموز داریم.

زارع‌پور با بیان اینکه شاخه کاردانش را نیز برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کردیم، افزود: بیش از  ۵۵ درصد دانش‌آموزان را پسران و بقیه را دختران تشکیل می‌دهند که نشان از حضور خوب دانش‌آموزان دختر دارد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مدارس را هوشمند کرده‌ایم، افزود: ۱۰۷ نیروی دانشگاه فرهنگیان استان را برای مدارس عشایری در نظر گرفتیم و در سال گذشته پژوهش‌سرای عشایری را برای اولین بار در حوزه عشایر ایجاد کردیم و تجهیزات خوبی را در اختیار مدارس عشایری قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم و تعداد زیادی از دانش آموزان عشایری در مسابقات علمی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی داشتند و میانگین نمرات آن‌ها در سال سوم متوسطه هم افزایش خوبی داشته است.

وی با بیان این که ۳۷۰ دختر در دوره تحکیم آموزش‌‌های لازم را آموختند، اظهار کرد: به آموزش و پرورش عشایر توجه ویژه‌ای شده است.



کد مطلب: 274376

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274376/راه-اندازی-شاخه-کاردانش-دانش-آموزان-عشایری-پژوهش-سرای-کهگیلویه-بویراحمد-ایجاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1