کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم / ثبت‌نام ۶ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی / ۱۸۶ معلم در دوره ابتدایی کمبود داریم/برگزاری جشن ستارگان در گچساران

19 شهريور 1396 ساعت 13:42


مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ۹۹ درصد از دانش آموزان شهرستان بویراحمد تحت پوشش تحصیلی هستیم و هیچ دانش آموز بامانده از تحصیل نداریم.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی‌اکبر هاشمی قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۹۹ درصد از دانش آموزان شهرستان بویراحمد تحت پوشش تحصیلی هستیم و هیچ دانش آموز بامانده از تحصیل نداریم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه کمبود فضای آموزش داریم، بیان کرد: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی ثبت نام کرده‌ایم که ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.
هاشمی افزود: ۵۰ مدرسه تخریبی داریم که به اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس برای مقاوم سازی این تعداد مدرسه را اعلام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سال گذشته در پروژه مهر رتبه نخست استان و کشور را کسب کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اچرای طرح پروژه مهر در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ۵ کمیته اجرایی برای یک سال تحصیلی موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته به وظایف خود آشنا و انجام وظیفه می‌کند و مهمترین کار این ۵ کمیته بازگشایی مدارس در روز اول مهر است.
هاشمی با بیان اینکه ۱۸۶ نیرو در دوره آموزش ابتدایی کمبود داریم، گفت: ۵۷ هزار و ۲۹۱ نفر دانش آموز در سطح شهرستان بویراحمد داریم که ۳۸ درصد دانش آموزان استان در این شهرستان تحصیل می‌کنند.
وی افزود: ۲۹ درصد کارکنان آموزش و پرورش استان در شهرستان بویراحمد هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اضافه کرد: نرخ تراکم بویراحمد ۲۲ نفر در هر کلاس و در استان ۱۷/۵ در هر کلاس است.

هاشمی اظهار کرد: باید از رهنمودهای ائمه باید در حوزه تعلیم و تربیت استفاده کنیم تا مشکلات و آسیب‌ها به حداقل برسد به خصوص از سیره امام علی(ع) که ما را در زندگی به مرز خوشبختی می‌رساند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش فرا وزارتخانه‌ای است و گستردگی زیادی دارد، افزود: رسانه‌ها در این بین نقش مهمی دارند.
وی با بیان این که اصحاب رسانه ما را بسیار کمک کرده‌اند افزود: رسانه‌ها مشکلات ما را اطلاع‌رسانی و تاکنون کمک و یاری آن‌ها گره‌گشای مشکلات آموزش و پرورش بوده است.
این مسؤول به بخشی از عملکرد آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز داریم که ۳۷ درصد کل استان بوده و نرخ تراکم ۲۲ نفر در هر کلاس است و از میانگین استانی برای هر کلاس ۴ نفربیشتر است.
این مدیر در ادامه گفت: در بویراحمد به هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داد شده و در استان به هر ۱۰ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داده شده و ۷۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی هستند و ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی استان در این شهرستان است.
وی گفت: ۲۸۰ نفر مدیر آموزشگاه داریم و ۵۴۰ نفر معاون و ۲۶۴ نفر سرایه‌دار و خدمتگذار و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلم داریم و ۵۱ درصد از کارکنان ما مرد هستند و ۴۰ درصد از زنان فرهنگی استان در این شهرستان هستند.
این مسؤول گفت: ۱۲۰۰ نفر نسبت به سایر مناطق با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی نیرو کم داریم و در مقطع ابتدایی امسال ۱۸۶ نفر کم داریم که از طریق نیروهای فارغ‌التحصیل و از طریق نیروهای انتقالی و استخدامی تأمین می‌کنیم.
مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان این که با همدلی همه مدیران برای پیشبرد امر آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم, اظهار کرد: برنامه راهبردی را در سال ۹۵ تدوین کردیم که در آن برنامه راهبردی ۱۰ سیاست را به عنوان استراتژی انتخاب کردیم و با همکاران میثاق نامه‌ای را امضا کردیم و بر اساس ارزش‌ها فعالیت در مدارس انجام می‌شود که نظم و انظباط و همچنین پایبندی به ارزش‌ها در راس برنامه‌ها قرار دارد.
وی به ۹ استراتژی این مدیریت اشاره کرد و گفت: یک سری برنامه‌های عملیاتی را تدوین و اجرا و نتایج را ارزیابی کردیم و نتایج خوبی حاصل شد که نشان داد مسیر درستی داریم که در صورت ادامه دادن این مسیر به چشم انداز سه ساله خود خواهیم رسید.

هاشمی گفت: در پایان سال تجزیه و تحلیل کردیم و دبیران و را بر اساس آن سازماندهی کردیم که به بهترین نحو ممکن انجام گرفت و طرح‌های کیفیت‌بخشی در دستور کار قرار گرفت که طرح تعالی و مدیران ارزیاب و ارزشیابی مستمر و ارزشیابی مدیران و دبیران و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارتباط موثر با اولیا و شناسایی دقیق دانش‌آموزان در زمره آن قرار گرفت.
وی با بیان این که فرهنگ قرآن و نماز در آموزش و پرورش شهرستان ما نهادینه شده است از سال گذشته در پروژه مهر از طرف ارزیابان کشوری بیش از ۹۸ امتیاز آوردیم که رتبه اول کشور و استان را در سال گذشته در پروژه مهر کسب کردیم.
این مسؤول در ادامه اظهارات خود با بیان این که امسال در سال جدید ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی را کسب کردیم, افزود: این به دلیل اجرای برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بود و البته به نقاط ضعف و اشکال‌های خود هم پی‌بردیم.
وی گفت: درصد قبولی ما در سوم متوسطه یک و سه دهم افزایش یافته است که نشان می‌دهد همکاران ما در مدارس تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و این برنامه‌ها جوابگو بوده و یک مدرسه معارف اسلامی در یاسوج داریم که رتبه دو کشوری را کسب کرده است.

وی به درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور اشاره کرد و گفت: رتبه ۱۰ تجربی کشور و رتبه ۵ منطقه سه در علوم انسانی و رتبه ۷ علوم تجربی منطقه سه از شهرستان ما بوده است.
هاشمی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان در بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان که تجلیل از نخبگان فرهنگی و کارکنان و همچنین دانش‌آموزان را خواهیم داشت در روز ۲۲ شهریور امسال در سالن دکتر عسکریان برگزار می‌شود.
 


کد مطلب: 274010

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274010/هیچ-دانش-آموز-بازمانده-تحصیل-نداریم-ثبت-نام-۶-هزار-دانش-آموز-پایه-ابتدایی-۱۸۶-معلم-دوره-کمبود-داریم-برگزاری-جشن-ستارگان-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1