کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلایه یک شهروند از برگزار کنندگان نشست معتمدان و ریش سفیدان طوایف در گچساران/ چرا از منطقه دشتمور،لیشتر،خیرآباد کسی را دعوت نکرده اید؟(+متن)

17 شهريور 1396 ساعت 13:03


داود عرب پور وکیل پایه یک دادگستری با ارسال متنی گلایه مندی خود را نسبت به عدم دعوت از بزرگان و معتمدان و ریش سفیدان مناطق دشتمور، لیشتر، خیرآباد در نشست اخیر شورای تامین شهرستان گچساران با معتمدان و بزرگان طوایف ابراز کرده است.
در این متن آمده است:
عرض سلام و ادب و تبریک عید ولایت غدیر خم خدمت مردم شریف و اعضای خدوم و دلسوز شورای تامین شهرستان گچساران  وعرض تسلیت به خانواده محترم مرحوم قدم خیر
قطعا مهمترین دستاورد و تلاش و مساعی مسئولین امنیتی ایجاد  امنیت و آرامش حاکم در منطقه و شهرستان می باشد و این دستاورد همکاری  و حضور مردم و الاخصوص وساطت و حضور معتمدین و ریش سفیدان محبوب ایلات و طوایف در کنار مسئولین امنیتی قضایی و نظامی می باشد.
از گذشته تا کنون به نقش عرف و سنت و بزرگان در حل مسائل توجه شایانی شده، آسیب های اجتماعی را که تهدید جدی برای سلامت و نشاط جامعه است را از بین ببرند و افزایش احساس امنیت را به ارمغان بیاورند و قطعا این پتانسیل بازوی محکمی برای نیروهای امنیتی می باشد که تلاش درایجاد وحدت و دوستی و عقد اخوت در بین طوایف ایجاد نماید، لیکن این کار نشست های متعددی را در سال در قالب همایش می طلبد .
امام علی علیه السلام نقش خردمندان را چنین توصیف میکند" استفاده از مشورت خردمندان برای تامین امنیت"
مشاوره کردن با بزرگان و خردورزان از نظر حضرت علی(ع) اصل بسیار مهمی است که همگان می‌بایستی در کارهای مهم خود از جمله تامین امنیت و اداره حکومت انجام دهند. کسی که با دیگران مشورت کند، خود را شریک عقل و دانش آنان ساخته از برخوردها، گفتارها و تماس‌های دائم حضرت علی(ع) با امت و خبرگان جامعه درباره بروز و ظهور حوادث متعدد سیاسی، نظامی و غیر آن چنین بر می‌آید که ایشان به رعایت دقیق اصلی مردمسالاری در بینش و منش، آنان هم در سطحی بالا فوق‌العاده اهمیت می‌داد. و از تذکرات خود، امتی هوشمند و با کیاست را در نظر داشته و در تربیت چنین خبرگانی همواره می‌کوشیده است. حضرت علی(ع) در تمام پیش‌آمدهای خاص و بحران‌های سیاسی، اجتماعی به اصل مشورت فوق‌العاده اهمیت می‌داد.
انشا الله با چنین نشستهایی شاهد شهری با نشاط و آرام باشیم در پایان جا دارد از متولیان امر گلایه خود را نموده که جای خالی بزرگان منطقه دشتمور، لیشتر و خیرآباد مقیم گچساران بچشم میخورد چرا که قطعا وجود امنیت در این مناطق ضمن احترام به حضور نیروهای نظامی و انتظامی مرهون فرهنگ بالا و حضور و تعامل بزرگان با جوانان می باشد.
 
ارادتمند مردم شهر و دیارم داود عرب پور وکیل پایه یک‌دادگستری


کد مطلب: 273526

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/273526/گلایه-یک-شهروند-برگزار-کنندگان-نشست-معتمدان-ریش-سفیدان-طوایف-گچساران-چرا-منطقه-دشتمور-لیشتر-خیرآباد-کسی-دعوت-نکرده-اید-متن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1