کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نجات‌نیا: بدون هیچ انگیزه سیاسی فعالیت می‌کنیم / باید به دنبال حق و حقوق استان از دولت باشیم / از ظرفیت دانشجویان هم‌استانی در تهران بهره ببریم/ تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری (+تصاویر)

16 شهريور 1396 ساعت 12:50


دبیر انجمن همایش فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :دبیرخانه فرهیختگان استان بدون هیچ انگیزه سیاسی فعالیت می‌کند


به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید فرزاد نجات‌نیا در نشست هم‌اندیشی و همایش فرهیختگان و دانشجویان استان که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی در یاسوج برگزار شد، بابیان اینکه دفتر انجمن فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت یکی از خیرین در تهران راه‌اندازی شد، اظهار کرد: با توصیه‌های آیت‌الله ملک حسینی همایش فرهیختگان و دانشجویان در استان برگزار شد و با تلاش ایشان این همایش‌ها به جایگاه ایده‌آلی رسیده است.

نجات‌نیا تصریح کرد: یکی از ضرورت برگزاری این همایش‌ها، شناسایی استعدادهای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی رویکرد و محورهای همایش را اقتصاد مقاومتی، کسب‌وکار و اشتغال جوانان در چهار کارگروه نفت و گاز، اقتصاد، مدیریت و گردشگری، کسب‌وکار در صنعت ict فضای مجازی عنوان کرد.

وی گفت: در پنجمین نشست هم‌اندیشی از سایت فرهیختگان استان در تهران رونمایی شد که این سایت فارغ از گرایش‌های سیاسی، تنها با اهداف علمی، توسعه و پیشرفت استان فعالیت می‌کند، و در موضوع‌های سیاسی و جناحی هیچ دخالتی ندارد.

وی بابیان اینکه عصر ارتباطات است و روابط حرف اول را در دنیا می‌زند، افزود: گاهی در استان ما و بعضی‌ از استان‌ها به گونه دیگری عمل می‌کنند و ما باید به سمت شایسته‌سالاری برویم.

نجات‌نیا با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال حق‌وحقوق خود از دولت‌ها است، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند و بعد از ۴۰ سال از عمر این نظام به‌تازگی در چند سال اخیر توانستیم ۳ درصد از مبالغ قراردادهای نفتی را برای شهر نفت‌خیز خود جذب کنیم، این در حالی است که منابع ملی ما استخراج و سوخته شده و تا چند سال دیگر همین منابع نیز از دست می‌رود.

وی بیان داشت: در بخش خصوصی و دولتی و حوزه نفت و گاز استان، باید نیروی انسانی سطح‌بندی و دسته‌بندی شوند که می‌طلبد مقامات کشوری و نمایندگان استان در این بخش کمک کنند.

وی بیان داشت: وقتی یکی از فرزندان استان به‌عنوان سرپرست علوم کشور انتخاب شد، همه در استان کهگیلویه و بویراحمد خوشحال شدند و این‌یک فرصت استثنایی است که یکی از فرزندهای استان در جلسه هیئت دولت حضور پیدا می‌کند و از حق و حقوق این استان دفاع می‌کند..

وی تصریح کرد: باید به دنبال حق‌وحقوق استان باشیم، بیش از هزار دانشجو هم استانی در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که باید از ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشان این افراد در نهادها و ادارت استان استفاده شود.

امیرحسین دوایی در این نشست گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور باید بیش‌ازپیش به دنبال کسب‌وکار با رویکرد فناوری اطلاعات باشند.
وی افزود: فناوری اطلاعات به‌عنوان یک علم جدید و دارای سابقه محدود به خدمت کسب‌وکار، اقتصاد و اشتغال آمده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های کلان واصلی نخبگان و فرهیختگان کشور باید تمرکز لازم بر مبحث مهم فناوری اطلاعات و افزایش دانش و تجربه خود در این زمینه باشد.
دوایی عنوان کرد: توسعه مطلوب فضای کسب‌وکار، اقتصاد و اشتغال از طریق فناوری اطلاعات مستلزم تلفیق علم، دانش و تجربه نخبگان و فرهیختگان با سرمایه‌های افراد متمکن و سرمایه‌گذاران است.
وی ابراز داشت: چنانچه مقوله مهم فناوری اطلاعات در کشور موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و بهبود هر چه بیشتر فضای کسب‌وکار ایفا کرده و منجر به رشد اقتصادی شود.
وی گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان‌های کشور ازجمله کهگیلویه وبویراحمد برای توسعه کسب‌وکار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه‌جانبه می‌کند.


کد مطلب: 273239

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/273239/نجات-نیا-بدون-هیچ-انگیزه-سیاسی-فعالیت-می-کنیم-باید-دنبال-حق-حقوق-استان-دولت-باشیم-ظرفیت-دانشجویان-هم-استانی-تهران-بهره-ببریم-تجلیل-رتبه-های-برتر-کنکور-سراسری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1