کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلایه مدیرکل کار از صدا و سیما / شبکه دنا برای رونق اقتصادی کار نمی‌کند / ضعف استان در برپایی نمایشگاه‌های صادراتی

15 شهريور 1396 ساعت 16:10


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تعاونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صابر مظاهری در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت هفته تعاون و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و تعاونگران در یاسوج برگزار شد، بابیان اینکه تعاونی‌ها واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی هستند که در تولیدات کشور کمک و همکاری می‌کنند، اظهار کرد: تعاونی‌ها مردم محور هستند که در حوزه اقتصادی، فقر درون کشور را ریشه‌کن می‌کنند.
مظاهری بیان کرد: دوران تصدی‌گری دولت در کشورهای توسعه‌یافته به پایان رسیده و امیدواریم بخش خصوصی در کشور ایران به جایگاه بالایی برسد.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ تعاون در استان، افزود: ترویج و فرهنگ تعاون با یک اداره و دستگاه قابل‌اجرا نیست، بلکه این فرهنگ باید از مدارس و دانشگاه‌های استان شروع شود. متأسفانه صداوسیما استان در حوزه تبلیغات با بخش رونق اقتصادی تعاون‌های استان همکاری نمی‌کند.
وی افزود: تعاونی‌ها برای توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی نیاز به آموزش‌های لازم اعضا در آموزشگاه‌های مربوطه را دارد.
مظاهری اظهار کرد: توسعه شبکه‌ای و اعتماد سرمایه اجتماعی در بین تعاونی‌های استان وجود ندارد، این در حالی است که بزرگ‌ترین ثروت در بخش تعاونی‌ها شمار زیادی تعاونی در سطح استان است.
وی بیان کرد: تفاهم‌نامه تعاونی‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان به رونق اقتصادی این بخش کمک می‌کند و همچنین توسعه بازار با برند تعاونی یکی از راهبردی‌ترین اصول در این حوزه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تأمین و نظارت از طریق بازرسان و اتاق تعاونی استان برای بهبود و رفع احتمالی مشکلات تعاونی‌ها است، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمادگی ثبت‌نام تعاونی‌ها در سامانه بهین یاب را دارد تا بخشی از مشکلات این بخش برطرف شود.
مظاهری بیان داشت: از تعاونی‌های استان خواستارم تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند، متاسفانه علیرغم پرداخت هزینه‌هایی برای حضور تعاونی‌ها در این نمایشگاه‌ها، اما تعاونی‌ها رغبتی برای شرکت در نمایشگاه‌ها ندارد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متأسفانه در استان نمایشگاه‌های صادراتی نداریم و باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم، افزود: طرح تعاون روستا سالانه برنامه‌هایی را برای توسعه شبکه تعاونی در مناطق روستایی کشور در حدود بودجه و اعتبارات مصوب می‌کند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ مورد در بخش گردشگری است.
مظاهری بیان کرد: ۳ هزار و ۹۱ تعاونی در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌شده که دو هزار و ۴۵ مورد از آنها فعال هستند.
وی تصریح کرد: با اشتغال‌زایی ۲۰ هزار و ۴۱۰ نفر در تعاونی‌های استان این رقم هرساله افزایش میابد.
وی بابیان اینکه سال ۹۶ حدود ۱۸ تعاونی به تعاونی‌های استان اضافه‌شده است، گفت: بیشترین تعاونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.


کد مطلب: 273106

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/273106/گلایه-مدیرکل-کار-صدا-سیما-شبکه-دنا-رونق-اقتصادی-نمی-کند-ضعف-استان-برپایی-نمایشگاه-های-صادراتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1