کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد یاسوج / نباید در حق ما اجحاف شود + پاسخ دانشگاه

13 شهريور 1396 ساعت 21:51


جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به دلیل اینکه نمی‌توانند از پایان‌نامه‌های آماده خود دفاع کنند، اعتراض و گلایه کردند.
به گزارش کبنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با کبنانیوز به دلیل اینکه نمی‌توانند از پایان نامه های آماده خود دفاع کنند، اعتراض و گلایه کردند.
دو ماه معطل دفاع از پایان‌نامه خود هستم
دانشجوی معترض دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: متاسفانه دانشگاه بدون در نظر داشتن ظرفیت خود در بخش آموزش اقدام به پذیرش دانشجو نمود؛ به همین دلیل اکنون اساتید ظرفیت خالی برای دریافت پایان‌نامه‌ها ندارند.
دانشجو مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یاسوج گفت: متاسفانه دانشگاه آزاد واحد یاسوج بیش از ظرفیت آموزشی خود دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته است، به نحوی که اکنون دانشجویان برای دفاع از پایان نامه های خد دچار مشکل شده اند.
دانشجوی معترض دانشگاه آزاد یاسوج ادامه داد: متاسفانه دانشگاه بدون در نظر داشتن ظرفیت خود در بخش آموزش اقدام به پذیرش دانشجو نمود. به طور مثال در رشته ای چهار استاد عضو هیئت علمی بده ولی ۵۰ دانشجو پذیرفته شده است. این در حالی است که برای پایان نامه هر استاد با توجه به رتبه علمی خود ظرفیت پذیرش دانشجو را دارد. در نتیجه برای استاد راهنما امکان پذیرش دانشجو بیشتر از حد تعییتن شده نیست.
وی افزود: دوماه می‌شود که پایان نامه من آماده دفاع است اما بدلیل خالی نبودن ظرفیت استاد راهنما نمی‌توانم برای دفاع پایان نامه اقدام کنم. البته به تازگی و پس از دوماه دوندگی توانسته ام برای اواخر شهریر ماه زمان دفاع را تعیین کنم. اخیرا مشکل دیگری هم مزید بر علت شده است و دردسر ها را اقزایش داده و آن تعیین ظرفیت برای اساتید داور پایان نامه است. بدین صورت که اساتید داور نیز با توجه به رتبه علمی خود میتوانند تعدادی محدود از پایان نامه ها را داوری کنند و این در شرایطی که دانشگاه ما با کمبود استاد نسبت به تعداد دانشجو روبروست مشکلات را افزایش داده است.
به گزارش کبنا،یکی دیگذ از دانشجویان می‌گوید؛ ما با مشکل کد پایان‌نامه اساتید راهنما روبرو هستیم. و اگر برای ما کد زده نشود، به گفته مسوولان دانشگاه مجبور می‌شویم نصف شهریه ثابت ترم بعد را پرداخت کنیم که این اجحاف آشکاری در حق دانشجو است.
در حال پیگیری کد برای دانشجویان هستیم / تا ۲۴ شهریور همه دفاع خواهند کرد
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: حدود ۹۵ درصد دانشجویان می‌توانند برای دفاع پایان نامه اقدام کنند؛ برای عده‌ای که کد دریافت نکرده اند در حال پیگیری هستیم و همه دانشجویانی که مشکل آموزشی و یا مالی نداشته باشند تا ۲۴ شهریور دفاع خواهند کرد.
صمد نجاتیان معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد یاسوج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: اکنون حدود ۹۵ درصد دانشجویان ما کد دارند و می‌توانند برای دفاع پایان نامه اقدام کنند. برای آن عده ای که کد دریافت نکرده اند در حال پیگیری هستیم . اما باید گفت که هیچ کس برای ترم آینده منتظر نخواهد ماند. همه دانشجویانی که مشکل آموزشی و یا مالی نداشته باشند تا ۲۴ شهریور دفاع خواهند کرد.
نجاتیان اعلام کرد: هر دانشجویی که ادعا میکند مشکل عدم دریافت کد استاد راهنما و داور جهت دفاع پایان نامه را دارد به بنده معرفی کنید تا اعلامیه جلسه دفاع او را برای شما ارسال کنم.
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: ما به تعداد کافی در تمامی رشته ها هم استاد داریم و هم ظرفیت خالی برای دفاع پایان نامه های دانشجویان. البته تعداد کمی از دانشجویان هستند که در انتظار دریافت کد می‌باشند. ما برای این افراد در حال پیگیری هستیم و به هیچ استادی اجازه فریز کردن دانشجو نمی‌دهیم.
---------------------------------------
گزارش از مجتبی به‌نشان
----------------------------------------


کد مطلب: 272541

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/272541/اعتراض-دانشجویان-کارشناسی-ارشد-دانشگاه-آزاد-یاسوج-نباید-حق-اجحاف-شود-پاسخ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1