کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درگذشت اولین «پیرغلام حسینی» کهگیلویه و بویراحمد / خداحافظی ابدی شهریار «باشت» (+عکس)

12 شهريور 1396 ساعت 11:16


 
حاج «شهریار آل احمدی» پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس باشت در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش کبنا، صبح امروز «شهریار آل احمدی» معروف به حاج شهریار پیرترین رزمنده دفاع مقدس دارفانی را وداع گفت.
بنا بر این گزارش، وی متولد سال ۱۳۱۳ در باشت بود. دارای دو پسر و هفت دختر می‌باشد که در سال ۱۳۴۱ وارد آموزش و پرورش شده و همه او را به عنوان یک انقلابی می‌شناسند، کسی که منزلش پیش از انقلاب مأمن انقلابیون و افراد سرشناس منطقه و کشور بوده است؛ اما همه فعالیت‌های او به انقلاب خلاصه نشد، چراکه وی با شروع دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به یاری آرمان‌های انقلاب آمد.

مرحوم حاج شهریار مسئولیت‌های زیادی در دوران زندگی خود از جمله: آموزش و پرورش، مسئول کمیته حضرت امام خمینی (ره) و پس از کمیته امداد نیز مسئول انتظامات باشت و در این مسئولیت نیز سعی کرد حق کسی ضایع نشود و به مردم منطقه خدمت کند.
وی در ۸ سال دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده و به واسطه‌ی مواضع و رفتارهای مردم مدارانه اش، از جایگاه ویژه ای در میان ایل اصیل به اوی، مخصوصاً مردم شهر باشت برخورداربود و همین نکته، بر شکوه و بزرگی‌اش می‌افزود.
اخرین جمله ای که مرحوم حاج شهریار آل احمدی خطاب به جوانان و مردم گفته است؛ بدین شرح می‌باشد: ای مردم، ای مردم اگر جانتان می‌رود اما نگذارید که انقلابتان از بین برود و ای جوانان، در پای حق بمانید…
 
 
 

 
همچنین حاج شهریار در سال ۹۱ به عنوان پیرغلام حسینی در ادریبل مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش کبنا، مراسم تشییع این پیرغلام حسینی و رزمنده هشت سال جتگ تحمیلی فردا ۱۳ شهریور ساعت ۱۷ عصر در باشت برگزار می‌شود.


کد مطلب: 272016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/272016/درگذشت-اولین-پیرغلام-حسینی-کهگیلویه-بویراحمد-خداحافظی-ابدی-شهریار-باشت-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1