کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجازات عاملین شکار پلنگ در لنده

11 شهريور 1396 ساعت 19:57


 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با صدور رأی قضایی متخلف شکار یک قلاده پلنگ به دوسال حبس و ۱۶۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.
به گزارش کبنا، سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز پلنگ در روستای موگرمون از توابع شهرستان لنده در استان، نظر به اینکه محدوده مذکور جزو مناطق آزاد بوده و شهرستان لنده نیز فاقد اداره محیط زیست است، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از شهرستان کهگیلویه و مرکز استان، عازم منطقه مذکور شدند.
وی بیان کرد: طی هماهنگی با دادستان و فرماندار، تحقیقات مأمورین در این زمینه آغاز و بر اساس تصاویر و اطلاعات به دست آمده دو مظنون در این رابطه شناسایی و بازداشت شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با ورود دادستان به‌عنوان مدعی العموم و اداره حفاظت محیط زیست به‌عنوان شاکی خصوصی، پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که در جریان تحقیقات صورت گرفته و بازجویی از مظنونین مشخص شد دو پلنگ توسط متخلفین در ارتفاعات روستای "موگرمون" کشته شده‌اند. شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان لنده هر دو متهم به دو سال حبس و ۱۶۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.
هاشمی تصریح کرد: با اعتراض دو متهم به رأی صادره پرونده به شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان ارسال شد. با صدور رأی قطعی شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان یکی از متخلفین به ۲ سال حبس محکوم شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای مطالبه خسارت ناشی از ضررو زیان وارده به محیط زیست طی روزهای آینده، با طرح دعوی حقوقی این خسارت مطالبه خواهد شد.
 


کد مطلب: 271946

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/271946/مجازات-عاملین-شکار-پلنگ-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1