کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دولت دوازدهم چه کسانی مدیران کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند (+ اسامی و جداول)

8 شهريور 1396 ساعت 9:23


بعد از رأی ۲۴ میلیونی حسن روحانی و تشکیل کابینه دوازدهم و ثبیت تعداد زیادی از ورزا به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم تصمیم ندارد تغییرات قابل توجهی در ترکیب مدیران و نمایندگان دولت در استان‌های کشور ایجاد کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با تغییر کابینه و شکل‌گیری کابینه دوازدهم حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر تغییر مدیران ارشد استان در سطح جامعه وجود دارد.
نکاتی پیرامون جداول زیر؛
۱٫
موضوع تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد شاید مهم‌ترین بحثی است که این روزها یواشکی و گاهی هم به شکل رسانه‌ای در جامعه بر روی آن بحث، نقد و بررسی می‌شود. به طور کلی نارضایتی‌های نسبت به تیم مدیریتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هست و در بعضی مکان‌ها و وقت‌ها به این مسئله پرداخته می‌شود. برخی کارشناسان امور سیاسی می‌گویند در صورت ماندن خادمی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با مشکلات مدیریتی زیادی روبرو خواهد شد و افرادی هم بیان می‌کنند خادمی اگر بماند حتماً باید دست به تغییرات بزند چرا که این مطالبه و حق مردم است. لذا خادمی به اضافه تغییرات مورد استقبال جامعه خواهد گرفت.
تحلیل‌هایی هم نیروی «غیر بومی» را بهترین و محتمل ترین گزینه «استانداری» می‌دانند. چرا که عقیده‌ها بر این باورند غیربومی برای استانی همانند کهگیلویه و بویراحمد کارسازتر و مفیدتر باشند، با این وجود افرادی همانند؛ علی مندنی‌پور، سید باقر موسوی جهان آباد، خداداد غریب‌پور، حسن فیاضی(اصفهانی)، فتاح محمدی، دکتر اسماعیلی در کنار نام سید موسی خادمی به عنوان گزینه‌های اصلی سکانداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح هستند.
۲.
اما موضوع معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد کمی متفاوت‌تر نشان می‌دهد، انتقادهای زیادی به برخی از معاونین استاندار می‌شود، در حالی که هیچ‌گاه این افراد استدلال های خود را برای انتقاد از معاونین ارائه ندادند بلکه به طور کلی می‌گویند، فلانی خوب یا بد عمل کرده است.
با این وجود مجید محنایی که معاون امور هماهنگی اقتصادی را بر عهده دارد، توانست رضایت هوادران خود را کسب و مخالفانش را تا حدودی هم متقاعد کند که او می‌تواند هنوز به عنوان یکی از مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در صحنه مدیریت استان حضور داشته باشد. در کنار مجید محنایی نام افرادی همانند؛ سید حشمت الله اکبریان-شاپور رمضانی-حاج رحیمی-اردوان ایزدپناه-وحید محمدی تبار برای معاونت امور هماهنگی اقتصادی مطرح می‌باشند. عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران اگر به مرکز استان بیاید کلید فرمانداری گچساران شاید به یکی از افراد زیر؛ سید ناصر رضایی، پورالحسینی، مرتضی سجادپور برسد. اما رحیمی گفته بود: تا تاجگردون و دولت تدبیر و امید بخواهند من در گچساران می‌مانم.
پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار است، او الان دیگر همه پروژه‌ها را به خوبی می‎‌شناسد و نقاط ضعف و قوت آنها را می‌داند، تلاش او در جلسات استانی برای (سامان دادن به پروژه‌ها)، همیشه از جلسات چالشی استان بود.
در کنار پژمان نیک‎اقبالی، اسامی، وحید روهنده-مکی علیزاده-هدایت اکبری-چنگیز هاشمی- جعفر گوهرگانی برای پذیرفتن معاونت عمرانی استانداری به گوش می‌خورد.
فتاح محمدی که نامش برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز مطرح است، به احتمال زیاد در جایگاه خود ابقا شود. برای معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نام‌های حجت‌الاسلام میرمحمدی، جلیل حسنی، هادی زارع پور، محمد کاظم نظری نیز این روزها مطرح شده‌ است. اگر هادی زارع پور به استانداری کهگیلویه و بویراحمد عزیمت کند، احتمال می‌رود مدیریت آموزش و پرورش استان را افرادی نظیر؛ اردشیر یاری‌پور، خسرو نظری، ظهیرالدین پورالحسینی، حجت هاشمی به دست بگیرند.
۳.
در دولت دوازدهم، «نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جایگاه خود ابقاء شد و به نظر می‌رسد که حسن روحانی رئیس جمهور از عملکرد این سازمان رضایت داشته است و به همین دلیل شاید، شاهد، تغییرات چندانی در سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی سراسر کشور نباشیم. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کمی فرق دارد، در جلسات گوناگون، برخی از فرمانداران، بخشداران  مدیران دستگاه‌های دولتی از وضعیت اعتبارات و بودجه‎های شهرستان و ادارات متبوع خود اعلام نارضایتی کرد‌ه‌اند، بعضی از نمایندگان استان از وضعیت این سازمان و نحوه توزیع اعتبارات رضایت ندارند، بطوریکه در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی که با حضور سه نماینده استان برگزار شد، بحث بر سر اعتبارات یک سوم و دو سوم نفت حاشیه‌هایی را به دنبال داشت، بکارگیری نیروهای بدون ضابطه و فامیلی و منطقه‌ای نیز در این سازمان همواره سوژه رسانه‌های استان می‌باشد. می‌گویند؛ در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر کس با آقای رئیس قرابتی داشته به کار گرفته شده است. خیلی از کارشناسان می‌گویند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از جاهای استراتژی استان به لحاظ مدیریت می‌باشد و به دلیل وجود اعتراضات نباید یک نیروی بومی در این پست قرار بگیرد.
۴.
به جزء بانک‌های کشاورزی، صنعت و معدن و صادرات که عملکرد خوبی در شاخص‌های همانند حمایت از رونق تولید داشتند، سایر بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد چندان نتوانستند به خوبی در حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق واحدهای تولیدی در سطح استان ظاهر شوند. اعتراض‌های شدید سرمایه‌گذاران و مدیران عامل واحدهای تولیدی و مدیران ارشد استان نسبت به عملکرد بانک‌ها وجود دارد، لذا تغییرات مدیران این بانک‌ها احتمال بیشتری دارد.
اله داد محمدی از مدیران موفق در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که در جشنواره شهید رجایی نیز رتبه برتر را کسب کرد.
اسامی که در جداول زیر مشاهده می‌شود گزینه‌های احتمالی برای مسئولیت‌های مختلف در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد است که بدون شک این استان فرزندان شایسته زیادی دارد و امید می‌رود دولت بر اساس شایسته‌سالاری، تخصص و تعهد در انتخاب مدیران عمل کند.
۵٫
با راه‌اندازی سازمان استخدامی و اداری و سازمان ملی جوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد دو مدیر به شورای اداری این استان اضافه خواهند شد.
که نام‌های مجید سینایی و مجید باقریان و حسن پور برای سازمان استخدامی و اداری مطرح هستند. همچنین برای سازمان ملی جوانان،؛ افرادی همانند حامد وکیلی، رحمان وفانژاد، محسن خرامین، خاک نژاد، مالک مجیدی و شریف اسلامی، آرش کنارکوهی برای این مسوولیت بیش از سایرین مطرح هستند.
 




 


کد مطلب: 270321

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/270321/دولت-دوازدهم-کسانی-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-می-شوند-اسامی-جداول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1