کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کناری: مسئولین به خشک‌سالی کهگیلویه و بویراحمد بها نمی‌دهند/ پدافند غیرعامل بی‌اهمیت‌ترین موضوع استان

5 شهريور 1396 ساعت 12:18


مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمدگفت: متأسفانه ریشه‌کنی گیاهان و خشکیدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است و هیچ مسئولی هم در استان به بحران خشک‌سالی اهمیت نمی‌دهند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، قبل از ظهر همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی استان به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: دولت نسبت به گذشته برای خدمات‌رسانی به مردم باید بهتر عمل کند.
محنایی بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در زمینهٔ آینده‌پژوهی و آینده‌نگری یعنی تحلیل وضع موجود و برنامه‌ریزی برای مقابله خطرات و تهدیدات، کارگاه‌های فراوانی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان‌های استان برگزار کرده است.
وی بابیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی به‌اندازه‌ای مهم است که در دو سال اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور هم بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و در مراسم تحلیف، مهم‌ترین اولویت دولت را زمینه اقتصادی دانست.
وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی جهش به سمت خودکفایی است، بیان کرد: کشوری که شعارش استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، باید در تأمین محصولات استراتژی و نیاز داخلی خود، خودکفا شود.
وی با اشاره به تولید داخلی، اظهار کرد: پس از پسابرجام سرمایه‌گذاران خارجی زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کرده‌اند.
وی با اشاره به تولید علم و فناوری در کشور، بیان داشت: امروزه کشورهای توسعه‌یافته به دنبال فناوری‌های نوین هستند، و اقتصاد باید در راستای دانش‌بنیان حرکت کند و از فناوری‌های جدید بهره‌مند شود.
به گزارش کبنا، شاهرخ کناری مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بابیان اینکه مقام معظم رهبری هم به‌ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل اشاره دارند، گفت: اگر به پدافند غیرعامل کشور اهمیت داده نشود، تمام دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد.
کناری اظهار کرد: بسیاری از مدیران استان به پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و طرح‌ها اهمیت نمی‌دهند و فقط به دنبال بودجه برای پروژه جدید هستند. کلیه طرح و پروژه‌های دستگاه های اجرایی الزاما باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد.
وی بیان داشت: متأسفانه ریشه‌کنی گیاهان و خشکیدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است، و هیچ مسئولی به خشک‌سالی در استان اهمیت نمی‌دهد.
وی تصریح کرد: برای حفظ محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم.
وی بابیان اینکه جنگ سایبری و زیستی به جنگ‌های نظامی اضافه‌شده است، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در کشور ضرورت دارد، باید بپذیریم که کشور در معرض خطر و هجوم دشمن است.
وی بیان داشت: فضای فیزیکی مطلوبی در ادارات استان ایجاد نشده است، و متأسفانه مدیران و مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی استان منشور پدافند را در ادارات نصب نکرده، و به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.
کناری تاکید کرد: طبق قانون پدافند اگر مدیری زمینه‌های پدافند را رعایت نکند و در آن سازمان اتفاقی رخ دهد، آن مدیر مقصر است، و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا زمانی که ادارات فضای فیزیکی برای پدافند نداشته باشند، بودجه ای برای افتتاح طرح و پروژه ای به آن اداره اختصاص ندهد.
وی اظهار کرد: دستگاه ها موکلف‌اند یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته به تملک دارایی ها را در زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند.
وی بیان داشت: بازرسان و مهندسان سازمان نظام مهندسی استان موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان های در حال ساخت و ساز هستند.


کد مطلب: 270304

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/270304/کناری-مسئولین-خشک-سالی-کهگیلویه-بویراحمد-بها-نمی-دهند-پدافند-غیرعامل-بی-اهمیت-ترین-موضوع-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1