کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چانه زنی های متفاوت «عدل هاشمی‌پور» برای راه‌اندازی یک پروژه / تأمین صددرصدی اعتبار موردنیاز پتروشیمی دهدشت

4 شهريور 1396 ساعت 20:31


وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پتروشیمی دهدشت بازدید داشت، از تأمین صددرصدی اعتبار موردنیاز این واحد خبر داد و گفت: با همکاری بانک‌ سپه و حمایت صندوق توسعه ملی این اعتبار تأمین می‌شود.
محمد شریعتمداری افزود: در حوزه ارزی نیز با پیگیری نماینده و استاندار از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار موردنیاز تأمین خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت این طرح مهم بیان کرد: این طرح صنعتی نقش مهمی در اشتغال‌زایی در منطقه دارد.
شریعتمداری با اشاره به در دسترس بودن همه منابع اولیه این طرح ازجمله خط لوله آب، گاز و زمین‌ مناسب گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح در آینده نه‌چندان دور به بهره‌برداری برسد.
وی بخش پایین‌دستی این طرح را مهم‌تر از خود پتروشیمی دانست و گفت: باید هم‌اکنون عملیات اجرایی صنایع پایین‌دستی این طرح اجرایی شود.
شریعتمداری با اشاره به وجود ۲ معدن بوکسیت و فسفات چرام تصریح کرد: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره‌برداری از این معادن عملیاتی خواهد شد.
وی افزود که با اجرایی شدن این طرح‌ها بخش زیادی از مشکل بیکاری استان برطرف خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این بازدید گفت: در دیدار با رییس صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک سپاه کشور مشکلات سد راه این واحد تولیدی موردبررسی قرار گرفت و قول مساعدی برای تکمیل و راه‌اندازی این پتروشیمی داده شد.
سید موسی خادمی افزود: اعتبار فاز نخست این طرح به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال با همکاری بانک سپه (بانک عامل تأمین اعتبار طرح) در حال تأمین است.
وی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای تأمین اعتبار موردنیاز این طرح استفاده کرده و زمینه راه‌اندازی و تکمیل این پتروشیمی را فراهم خواهیم کرد.


کد مطلب: 270130

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/270130/چانه-زنی-های-متفاوت-عدل-هاشمی-پور-راه-اندازی-یک-پروژه-تأمین-صددرصدی-اعتبار-موردنیاز-پتروشیمی-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1