کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر صنعت خطاب به مدیران در یاسوج: با مردم صادق باشید تا خداوند برکت دهد

3 شهريور 1396 ساعت 12:41


 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افراط و تفریط را ریشه مشکلات کشور دانست و عمل به مشی اعتدالی را مهمترین وظیفه مدیران عنوان کرد و گفت: باید جلوی فسادهای خرد را بگیریم چرا که فساد ریشه کشور را می سوزاند.

به گزارش کبنا، محمد شریعتمداری ظهر جمعه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در عرصه امور اجرایی امور شفاف و روشن باشد و اگاه سازی و عمومی سازی در این راستا ضروری است.
شریعتمداری خاطر نشان کرد: کار باید با پیگیری و نظارت پیش برود و در فعالیت های اجرایی که با مردم سر و کار دارد شفاف سازی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جلوگیری از فساد گفت: باید جلوی فساد خرد نیز گرفته شود و تنها به فساد های بزرگ پرداخته نشود، چرا که فساد تنها سه هزار میلیارد و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیست.
شریعتمداری با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: پایه های در دولت شهیدان باهنر و رجایی گذاشته شد که باید ماندگار بمانند.
وی با تاکید بر خصوصیات شهید رجایی گفت: شهید رجایی تقوای بسیار داشت و باید تقوا مهمترین محور فعالیت های اداری ما باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از دیگر خصوصیات شهید رجایی نظم ایشان بود و فعالیت‌های توسعه و پیشرفت به نظم بر می‌گردد و نظم پایه همه امور است و نظم و برنامه زمینه ساز توسعه است.  شهید رجایی به معنای واقعی به نظم اعتقاد داشت چرا که همه پایه‌های توسعه و پیشرفت به نظم بستگی دارد.
شریعتمداری گفت: باید اولویت بندی و هدف گذاری و برنامه زمان بندی توسط دستگاه ها انجام شود و براساس آن زمینه توسعه عملیاتی شود و همچنین باید هماهنگی و افزایش هم افزایی توسط مدیران انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در دولت فعلی تلاش شد برنامه ای برای امور دولت ارائه شود که اصول برنامه های دولت در آن بیان شده است و همکاری و هم افزایی در این راستا ضروری است.
وی افزود: افزایش مشارکت ها و خرد جمعی و توانمند سازی فعالیت های خارج از دولت نیز باید محقق شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تحقق حقوق شهروندی و اقدامات لازم در این راستا لازم است و دستگاه ها در زمینه حقوق شهروندی پاسخگو باشند.
شریعتمداری استفاده از ظرفیت زنان وجوانان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و افزود: ارتقاء جوانان در دستگاه ها مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتمداری همچنین گفت: ۷۱ درصد تعهدات سفر ریاست جمهور به استان از طریق دولت محقق شده و ۷۵ درصد پروژه های سفر در استان پیشرفت داشته است.
وی افزود: ۸۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ در راستای تحقق مصوبات سفر هیئت دولت به استان در نظر گرفته شده است.
وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان این که مدیران باید از خرد جمعی و مشارکت‌ها استفاده کنند افزود: باید با برنامه زمان‌بندی روشن بتوانیم برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.
وی با بیان این که در انتخابات‌ها شوری در بین مردم ایجاد می‌کنیم، اظهار کرد: این شورها لازم است که نباید در آن بی‌اخلاقی کنیم و بعد از آن به فکر خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم.
شریعتمداری در ادامه افزود: عمل به مشی اعتدالی در اقدام و عمل داشته باشیم و مشی شما اعتدالی باشد چرا که اعتدال به معنای رعایت عدالت است و اعتدال یعنی هر چیز در جای خود قرار بگیرد.
وی گفت: تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی مهم است که باید از توان تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد و آن‌ها را رشد داد و باید به فکر توانمندسازی آن‌ها باشیم.
این مسؤول گفت: استفاده از نظرات دانشگاهیان و علما امری لازم است و نکته دیگر شفافیت در فعالیت‌های دولتی است که نباید به سرگردانی مردم رضایت دهیم.
وی گفت: نباید کلک سوار کنیم و باید با مردم صادق باشیم تا خداوند به ما برکت دهد و اگر این گونه نشد دولت‌ها شکست می‌خورند و باید هر کاری می‌کنیم به غیر از امور امنیتی همه را مردم بدانند.
 
شریعتمداری در ادامه گفت: باید به سمت اصلاح سیستم‌ها برویم و از همه مهم‌تر باید به دنبال خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم و باید در هفته دولت موضوع رعایت حقوق شهروندی را بیشتر تبیین کنیم و به آن تنها نگاه سیاسی نداشته باشیم.


کد مطلب: 269644

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/269644/وزیر-صنعت-خطاب-مدیران-یاسوج-مردم-صادق-باشید-خداوند-برکت-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1