کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز رقابت تلخ اکثریت و اقلیت در شورای شهر یاسوج / دهراب‌پور، خوبانی و نگین‌تاجی عمداً نیامدند / اکبری، احمدی‌کیش و آشنا جلسه را ترک کردند / نظری: اختلافات را کنار بگذارید /بر سر پست‌ها معامله نکنید

1 شهريور 1396 ساعت 11:49


مراسم تحلیف و تعیین هیأت رئیسه پنجمین شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز با حضور «پژمان نیک‌اقبالی» معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری و فرماندار بویراحمد و معاونین وی مراسم تحلیف و تعیین هیأت رئیسه پنجمین شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: شوراهای اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در قرآن برخوردار است و آنها برای رفع مشکلات مردم و شهر تشکیل شده‌اند.
نظری با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند حتماً شهردار باید از طایفه من باشد، اظهار کرد: در قرن ۲۱ این یک آفت و مایه تأسف محسوب می‌شود.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه شوراها باید سبب توسعه و پیشرفت هر منطقه شوند نه اینکه آنها خود مانع توسعه باشند، گفت: گاهی شوراها تقسیم به اقلیت و اکثریت می‌شوند و افراد حاضر در گروه اکثریت برای حفظ خود در گروه اکثریت از بسیاری از خطاها چشم پوشی می‌کنند.
وی افزود: گاهی بعضی از اعضای شورا چنان وارد کار اجرایی می‌شوند که گویا آنها شهردار هستند، این اعضا حتی در آوردن و بردن نیروها نیز دخالت می‌کنند.
نظری با بیان اینکه در دوره گذشته بعضی از اعضای شوراها حتی تلفن ماها را جواب نمی‌دادند، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی نباید خود را گرفتار کارهای حاشیه‌ای کنند، در دوره‌های گذشته شوراهایی که وارد مسائل حاشیه‌ای شدند، سودی برای شهر و منطقه خود نداشتند.

وی گفت: همه اعضای شوراهای اسلامی باید از دو دستگی و اختلافات بپرهیزند. و اگر همه قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، هیچ وقت مشکل قانونی بوجود نمی‌آید.
فرماندار بویراحمد گفت: در حفظ اموال شهرداری‌ها و اموال مردم باید بر اساس مر قانون عمل شود.
وی با بیان اینکه شوراهای ما در بسیاری از موارد پیشرو هستند، اظهار داشت: در دوره پنجم شوراهای اسلامی باید تلاش کنیم که ضعف‌ها برطرف شود.
نظری در ادامه به برخی از اقدامات تلخ در شوراهای اسلامی شهرها اشاره کرد و گفت: مبادا خدای نکرده بر سر پست و مسوولیتی، معامله‌ای قرار بگیرد که به ضرر مردم و شهر باشد.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: فرمانداری آمادگی کامل در راستای توسعه شهرها و کاهش مشکلات مردم را دارد و نهایت همکاری را با شوراها دارد.
وی با بیان اینکه عدم آشنایی با قوانین شوراها از معضلات شوراهای اسلامی در دوره گذشته بود، اظهار کرد: متأسفانه شاهد بودیم که ساده‌ترین قوانین را برخی شوراهای ما رعایت نمی‌کردند و دیدم که یک شهرداری در طول سه سال مورد حسابرسی قرار نمی‎گرفت که این خلاف قانون بود.
به گزارش کبنا، مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان برگزار شد و اعضای شوراها سوگند خوردند که در راستای صلاح مردم و شهر گام بردارند.
بنا بر این گزارش، محمد رحیم دهراب‌پور، مسعود خوبانی و فرشاد نگین تاجی برای مراسم تحلیف و هیأت رئیسه نیامدند تا آغاز باشد بر تشکیل گروه اقلیت و اکثریت دوره پنجم شورای شهر یاسوج.
هدایت اکبری، علی اکبری‌تبار، کیوان آشنا و احمدی‌کیش اعضای شورای شهر یاسوج در مراسم تحلیف شرکت کردند، اما به دلیل رسمیت نیافتن جلسه شورای شهر یاسوج، مراسم انتخاب هیأت رئیسه برگزار نشد.

 


کد مطلب: 268864

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/268864/آغاز-رقابت-تلخ-اکثریت-اقلیت-شورای-شهر-یاسوج-دهراب-پور-خوبانی-نگین-تاجی-عمدا-نیامدند-اکبری-احمدی-کیش-آشنا-جلسه-ترک-کردند-نظری-اختلافات-کنار-بگذارید-سر-پست-ها-معامله-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1