کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زینل‌زاده و پسا زینل‌زاده

30 مرداد 1396 ساعت 21:54


 
علی‌مراد کاظم‌پور*
صحبت از رفتن اردلان زینل زاده است، مردی که مشخص است دیگر خود نیز علاقه‌ای به ماندن ندارد.
هر چند در طول دوران شهرداری او بیشترین نقدها را شخصا نوشتم اما امروز مخالفین او تنها موردی را که او را به آن متهم می‌کنند و سعی برآن دارند تا ذهنیت‌ها و افکار مردمی را به آن سمت و سو ببرند، دریافت عوارض شهرداری جهت شروع ساختمان‌ها است و به گونه ای وانمود می کنند گویی پس از او دیگر تمام مجوزها و پایان کارها در گچساران مجانی و رایگان خواهد شد و این موجب خوشحالی حامیان اوست که از شهرداری حمایت کرده‌اند که امروز به جرم اختلاس یا رانت خواری برکنار نمی‌شود بلکه در اوج می‌رود.
مردم این روزها بهتر از آنانی که فکر می‌کنند در پشت پرده در حال معاملات سیاسی هستند و به همه چیز آگاهی دارند؛ آنها امروزه می‌دانند معادلات چگونه در حال شکل‌گیری است و بحث خوب و بد و شایسته سالاری نیست.
اگر امرور از مردم شهر در خصوص زینل زاده سوال شود همگان او را به انسانی پاکدست می‌شناسند.
همین مردم شاید اخلاق او را تحمل نداشتند اما حتی آنهایی که امروز به دنبال برکنار کردن زینل‌زاده هستند نیز می‌دانند او تمام و کمال کار کرد و خالصانه تا روزهای آخر یک شهردار بود.
اخلاق خاص او منحصر به او بود و شاید برخی تحمل کار را با او نداشته باشند و باید بپذیریم او قبل از شهرداری هر چند یک معلم بود اما زینل‌زاده بود و با صندلی و اتاق شهرداری زینل‌زاده نشده بود.
زینل‌زاده انسانی که از جریان و مکتب اصولگرایی پرورش یافته بود حاضر بود برای منافع شهرش با جریانات مختلف تعامل داشته باشد اما به جرات می‌توان گفت، برای ماندن و ادامه دادن حتی ثانیه‌ای اهل تعامل نیست.
شاید دوستان قدیمی او از برخی تعاملات او که در راستای خدمات بهتر شهری بود از او گلایه داشته باشند اما در واقع او راهی رفت که باید برای مردم شهرش می‌رفت.
او خوب می‌دانست مردمی که این روزها همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و دم نمی‌زنند دیگر حوصله شهرداری را ندارند که به دنبال جریانات سیاسی باشد و بر همین اساس بود در حالی که در رسانه ها هر روز شاهد تجمعات کارگران شهرداری به دلیل پرداخت نشدن حقوق هایشان در استان بودیم اما در گچساران چنین تجمعاتی را مشاهده نکردیم.
این روزها در شهر حتی منتقدینش هم نمی‌دانند چه نقدی بر او داشته باشند و این همان نکته‌ای است که مردم به خوبی دریافته‌اند که بحث، بحث زینل زاده است و جریاناتی به دنبال حذف او هستند و فقط می خواهند او نباشد.
او که یک بار استعفای خود را به شورای شهر چهارم تحویل داده بود و آماده رفتن بود که با مخالفت اعضای شورا دوباره سکان شهرداری را در دست گرفت اما حاضر نیست برای ابقا شدنش استعفای دیگری بنویسند.
هر چند این روزها می‌گذرد و تاریخ همه چیز را آن گونه که باید ثبت خواهد کرد اما بهتر است آنانی که به دنبال برکناری‌اش هستند درباره نقاط قوت و ضعف او نیز بگویند.
هر روز که بحث رفتن شهردار دوگنبدان داغ و داغ‌تر می‌شود صحبت از گزینه‌هایی است که در جامعه مطرح می‌شود.
هر چند از مسعود ظفری به عنوان شهردار آینده نام برده می‌شود اما در این میان از شب گذشته نام‌هایی همچون بخشایی، لدنی‌نژاد(مدیر عامل آب و فاضلاب استان) و سهمگین در استان نیز نام برده می‌شود.
از سوی دیگر برخی از شنیده‌ها حکایت از آن دارد مردی که این روزها همه معادلات شورا را دگرگون کرده است و تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده خود به دنبال سکان شهرداری است تا آقایی ترک زبان به شورای شهر راه پیدا کند.
و اما آن چیزی که مشاهده می‌شود تنها برخی که در فضاهای مجازی مدعی شایسته سالاری هستند شعارهایشان را به فراموشی سپرده‌اند.
و در آخر، زینل‌زاده گچسارانی‌ها اگر رفت که می‌رود یک چیز را به همه آموخت نه برای آمدنش به منزل‌ها رفت و نه برای ماندنش به سراغ این و آن رفت و در ذهن او و آنهایی که می‌دانند یک نکته به یادگار می‌ماند و آن این است که برخی قبل از از ورودشان به شورا به خانه اردلان زینل‌زاده رفته بودند و اینروزها، روزهای قبل از رای آوری را به فراموشی سپرده اند.
خداحافظ مردی که نه با لابی آمدی و نه برای ماندن دست به هرکاری زدی.

*آوای جنوب


کد مطلب: 268522

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/268522/زینل-زاده-پسا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1