کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از کتاب «مقاومت خندقیان» در یاسوج / کتابی که ۷ سال در حوزه هنری خاک می‌خورد / دولت به فکر پیچ و خم مسائل فرهنگی نیست

29 مرداد 1396 ساعت 20:03


مراسم رونمایی از کتاب مقاومت «خندقیان» با حضور مدیرکل دفتر مطالعات سنجش و رصد کالاهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، سردار علی ناظری، فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده این کتاب، معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نویسندگان مطرح استانی و کشوری در کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در این رونمایی با اشاره به اینکه حوزه هنری در دو سال اخیر در زمینه ادبیات پایداری کتاب‌هایی را به چاپ رسانده است، اظهار کرد: کتاب‌ «فتاح» و «مقاومت خندقیان: توسط نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه ملی به چاپ رسید.
اسلامی افزود: ۱۲ کتاب در سال گذشته توسط نویسندگان استان تدوین و به چاپ رسیده است، و تا پایان سال آینده شاهد تولید دو کتاب دیگر در عرصه دفاع مقدس خواهیم بود.
وی بابیان اینکه جریان نوپای ادبیات پایداری در استان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، گفت: گاهی شاید به دلیل اشتباه یا فراموشی از سوی گوینده در کتاب‌های پایداری نواقصی رخ دهد و به نویسنده‌ها اعتراضاتی هم وارد شود که  باید آستانه تحمل‌مان را در این زمینه بالا ببریم تا راویان و داستان‌سرایان در عرصه پایداری انگیزه فراوانی داشته باشند.
وی با بیان اینکه حضور نویسندگان جوان در عرصه حوزه دفاع مقدس پر اهمیت است، تصریح کرد: نویسندگان حوزه‌های دفاع مقدس و پایداری نیاز به حمایت دارند.
به گزارش کبنا، فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده کتاب مقاومت خندقیان در این آیین نیز گفت: کتاب «خندقیان» خاطرات و یادبودها مردان مرد استان کهگیلویه و بویراحمد است، مردانی که در سرزمین پد خندق مردانه ایستادن و دفاع کردند؛ و ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادند.
بزرگمهرنژاد اظهار کرد: شهید «حججی» نشان داد که اگر رزمندگان و شهدای دفاع مقدس برای میهن و سرزمین جان می‌دادند، اکنون ما و امثال شهید حججی‌ها برای میهن «سر» می‌دهیم.
وی بابیان اینکه نظام باید قدر این گنجینه‌های همچون شهید حججی را بداند، گفت: متأسفانه دولت به آن اندازه‌ای که به فکر پیچ‌وخم بزرگراه است، به فکر پیچ‌وخم مسائل فرهنگی نیست.
وی تصریح کرد: هنگامی‌که باور، عقیده، ایمان و فرهنگ از کشور و جامعه‌ای گرفته شود، آن جامعه سرنگون و سقوط خواهد  کرد.
این نویسنده با اشاره به اینکه باید از نویسندگان استان حمایت و پشتیبانی شود، گفت: این کتاب به دلیل شرایط مالی ۷ سال در حوزه هنری خاک می‌خورد، و نتوانستم آن را به چاپ برسانم.
وی بیان داشت: برای اولین بار در کشور، ادبیات پایداری و خاطرات استان کهگیلویه و بویراحمد در کتاب «مقاومت خندقیان» در سه جلد به چاپ رسیده است.
وی اظهار کرد: اگر کتاب نخوانیم، برایمان خیلی گران تمام می‌شود.


کد مطلب: 268245

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/268245/رونمایی-کتاب-مقاومت-خندقیان-یاسوج-کتابی-۷-سال-حوزه-هنری-خاک-می-خورد-دولت-فکر-پیچ-خم-مسائل-فرهنگی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1