کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ شهادت تا سلفی حقارت

29 مرداد 1396 ساعت 10:30


میلاد داوری*
آنچه آل ابوسفیان در <<نینوا>> مرتکب شدند هرچند به شهادت و اسارت جمعی از پاک‌ترین انسان‌ها انجامید اما همین حادثه، آیین مقدسی را که با تزویر و ریای زادگان ناپاک <<اُمیه>> بر لبه پرتگاه نیستی رسیده بود از سقوط رهانید و جانی تازه و ابدی داد.
شهادت حضرت اباعبدالله (ع) ویارانش به روزگار ما الهام بخش انقلابی مقدس و تکرار حادثه نبرد حق جویان و حقیقت خواهان در برابر فرعونیان اهریمن صفت بود و این بار نیز بیش از گذشته به آیه شریفه‌ی: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» ایمان می‌آوریم.
همزمان با حماسه ایثار و فداکاری دلیرمردان شیعه در دفاع از خط قرمزهای تشیُع_بخوانیم حرم اولیا خدا، وطن و ناموس عده ای منفعت طلب حماسه ای در داخل کشور آفریدند!
عده‌ای سرب و گلوله، عده‌ای میلیاردها
هردو تا خوردند اما این کجا و آن کجا!
حماسه مدافعان از جنس زیبای شهادت، غیرت، افتخار و عزت ملی و دینی برای مردم بود ولی حماسه مجلس حقارت ملی، غرب گرایی و صدالبته نمایان شدن ذات نمایندگان سست عنصر ملت را به دنبال داشت، نمایندگانی که چهره ملت را نشان می‌دهند و باید پاسبان حق و حقوق ملت باشند. نمایندگان لیست امیدی که هر بار به نحوی خبر ساز می‌شوند. گاهی برای دفاع دختر از حقوق نجومی پدر! یک بار برای شکستن بینی مامور قانون و حالا هم به خاطر هیجان مشمئز کننده برای عکس یادگاری.
قانون گذارانی که باید بجای دغدغه#سلفی_حقارت با <<فدریکا موگرینی>>به فکر بهبود شرایط زندگی مردم و پاسخگوی رأی مردم باشند.
لازم به ذکر است رئیس جمهور محترم، برخی نمایندگان و افراد به اصطلاح روشنفکر _بخوانیم منفعت طلب که در قبال ساده‌ترین موضوعات واکنش نشان می‌دادند روزه سکوت گرفته‌اند و کوچک‌ترین عکس العملی درباره سلفی حقارت نمایندگان مجلس از خود نشان ندادند.
این سکوت مسولان دولت درباره شهدای مدافع حرم بخصوص شهادت عزتمندانه شهید حججی ادامه دار بود و حتی گاهی در این موارد #نمک_نشناسی به خرج می‌دهند.
تا دنیا به پاست راه و رسم عاشورای حسینی همچون چشمه ای زلال برای همه جهانیان پیام آور آزادی، شرف و کلمه رمز جاودانه و حماسه قیام و رویارویی با ستم و ستمگران است.
سلام بر آنکه از هدایت پیروی کند.
 

* فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج


کد مطلب: 268177

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/268177/فرهنگ-شهادت-سلفی-حقارت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1