کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نام نهایی بیمارستان ۲۸۳ تخت‌خوابی یاسوج مشخص شد / ورزشگاه یاسوج به نام «شهید فتاحی»/ پایانی بر ابهامات مطرح شده

24 مرداد 1396 ساعت 15:54




 در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه وبویراحمد به ابهامات و مسائل مطرح شده برای تغییر نام بیمارستان ۲۸۳ تختوابی پایان داده شد.

 به گزارش کبنانیوز از یاسوج، موضوع نام‌گذاری ساختمان‌ها و معابر و سختگیری‌های صورت گرفته در نام‌گذاری‌ها در این نشست مطرح شد که رضا دهبانی‌پور به بیمارستان در حال تاسیس یاسوج اشاره کرد و گفت: اخیراً نماینده ولی‌فقیه در خصوص نام این بیمارستان نامه‌ای را ارسال کردند که نام این بیمارستان در شورای فرهنگ عمومی تعیین تکلیف شود.

وی با طرح این سئوال از محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری که آیا شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی برای نام‌‌گذاری و تعیین تکلیف در این خصوص دارد یا خیر؟ که این موضوع باید روشنگری شود، گفت: استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد نشستی را با خانواده شهیدان خرسندیان و شهید دکتر جلیل برگزار کرد اما در آن جلسات توافقی برای نام‌گذاری بیمارستان نشد اما به صورت غیررسمی شنیدم که شورای عالی انقلاب فرهنگی نام شهید دکتر جلیل را برای این بیمارستان مصوب کرده است و نام‌گذاری بیمارستان به‌نام شهدای دولت آباد منتفی است.

محمدی تصریح کرد: قبل از شروع دولت یازدهم تمام فرآیند و تشریفات قانونی نام‌گذاری این بیمارستان به‌نام شهید دکتر جلیل انجام گرفت و ضمن احترام به تمام شهدای دولت آباد نام این بیمارستان تغییر نخواهد کرد.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری با اشاره به اینکه، شورای فرهنگی عمومی جایگاه قانونی برای نام‌گذاری‌ها را ندارد، گفت: نام‌گذاری‌ها باید در شورای نام‌گذاری‌ها صورت گیرد و این شورا جایگاه قانونی در این خصوص ندارد.

وی تصریح کرد: مکاتباتی با بنیاد شهید و وزارت بهداشت صورت گرفت و اعلام شد که به دلیل اینکه دکتر جلیل تنها پزشک شهید استان است نام بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج به‌نام این پزشک شهید باشد.

محمدی به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج هم اشاره کرد و گفت: در زمان کلنگ‌زنی این طرح به دلیل اینکه شهید فتاحی شهید فوتبالیست این استان بود با نظر استاندار وقت کلنگ‌زنی توسط خانواده معزز این شهید انجام و قرار شد ورزشگاه به‌نام این شهید نام‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: تشریفات قانونی بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج به‌نام دکتر جلیل انجام شد و تمام شده است اما در خصوص ورزشگاه یاسوج پیشنهاد داده شده که مجتمع ورزش دولت به‌نام مجتمع شهدای دولت آباد نام‌گذاری و استادیوم ۱۵ هزار نفری به‌نام شهید فتاحی نام‌گذاری و مصوب شود.

 


کد مطلب: 267195

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/267195/نام-نهایی-بیمارستان-۲۸۳-تخت-خوابی-یاسوج-مشخص-ورزشگاه-شهید-فتاحی-پایانی-ابهامات-مطرح-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1