کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغالزایی

23 مرداد 1396 ساعت 16:44


فرماندار گچساران گفت: با استفاده از ایجاد طرح‌های زود بازده و سرمایه گذاری در شهرستان علاوه بر کمک به اقشار کم درآمد نوعی شغل و درآمد پایدار نیز برای آن‌ها مهیا کرد.

در نشست فرماندار گچساران با خیر کارآفرین کشوری بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغالزایی و منبع درآمد پایدار در جامعه تاکید شد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در نشست با خیرکارآفرین که با همراهی مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در فرمانداری حضور یافتند اظهار کرد: در جامعه اسلامی بر اساس قانون دولت در جهت بهبود شرایط زندگی اجتماعی و معیشتی مردم تلاش می‌نماید و این عمل نیز در آموزه‌های دینی سفارش اکید شده است.
رحیمی تصریح کرد: مردم با حس نوعدوستی و همزیستی که دارند در مواقع نیاز و مشکلات در جامعه بر اساس آموزه‌های دینی معاونت و همکاری خوبی جهت حل مشکلات مردم دارند، ولی باید این همکاری‌ها هدایت بشود.
وی با اشاره به نهادهای حمایتی که در سطح شهرستان برای شناسایی افراد نیازمند وجو د دارد افزود: باید بستری فراهم شود تا با تکیه بر کرامت انسانی و توانمندسازی افراد آسیب پذیر شهرستان در چارچوب نظام حمایت اجتماعی، فضای مناسبی جهت شناسایی و رفع مشکلات این قشرمهیا شود.
رحیمی با اظهار تأسف از وجود افراد نیازمند در سطح شهرستان گچساران اظهار داشت: متاسفانه شهر گچساران بام نفتی ایران بوده که بخش قابل توجهی از نفت کشور را تأمین می‌کند ولی بعضی از مردم این شهرستان به علت نبود منابع درآمدی پایدار و شغل مناسب وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند.
وی افزود: مشکل بیکاری و نبود شغل مختص شهرستان نبوده و در کل کشور این معضل وجود دارد که مشکلات معیشتی مردم باید به‌صورت ریشه ای حل و فصل گشته و با مدیریت و برنامه ریزی لازم افق دید بلند مدتی را برای اشتغالزایی جوانان شهرستان در نظر گرفت.
فرماندار گچساران با بیان این مطلب که می‌توان از ظرفیت خیرین برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده نمود ابراز داشت: می‌توان با استفاده از ایجاد طرح‌های زود بازده و سرمایه گذاری در شهرستان علاوه بر کمک به اقشار کم درآمد نوعی شغل و درآمد پایدار نیز برای آن‌ها مهیا کرد.
رحیمی با ابراز خرسندی از پیشگام بودن خیرین برای رفع موانع و مشکلات اظهار داشت: خیرین و مردم نوع دوست جامعه برای ایجاد شور و نشاط در جامعه از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی‌کنند اما باید این نوع کمک‌ها طوری مدیریت شود که باعث گدا پروری در سطح جامعه نشده و به دست افراد نیازمند واقعی برسد.
وی با اشاره به اینکه هر زمان از خیرین دعوت می‌شود با کمال تواضع حضور می‌یابند، اظهار کرد: کمک خیرین جدای از برقراری عدالت اجتماعی، باعث تضعیف شکاف طبقاتی و رشد و توسعه جامعه نیز می‌شود.
وی فقر و نداری را ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و گفت: مسائل اجتماعی از حساسیت بالایی برخوردار هستند که همت همه مسئولین را برای مرتفع نمودن این مشکلات می‌طلبد.


کد مطلب: 267008

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/267008/ضرورت-استفاده-ظرفیت-خیرین-اشتغالزایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1