کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم برای احقاق حق خبرنگاران مطالبه‌گری کنند

17 مرداد 1396 ساعت 23:37


شهرام مهدوی‌مطلق*
مناسبت این روز شهادت یکی از خبرنگاران شجاع و انقلابی، شهید محمود صارمی است که بعد از شهادت خودش در مزار شریف افغانستان در ۱۷ مرداد سال ۷۷ به دست جوخه‌های ترور جهالت، دیگر کسی نبود تا از شهادت خود و ۹ دیپلمات و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع افغان، گزارشی مخابره نماید.
روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و جسارت‌های انقلابی، خبرنگاران، آتش به اختیاری است که پابه پای انقلاب اسلامی از خرداد ۴۲ تاکنون، نوشته و گفته‌هایشان، طلوع حقایق و تحلیل و بیان دردهای کسانی بودند که فریادشان بی‌صدا بود و به جایی نمی‌رسید.
بدون شک اولین ندایی که صدای انقلاب و انقلابیون را در طول تاریخ در میان همهمه خناسان، به دنیا مخابره نمود، نوای خبرنگاران بود و در انقلاب اسلامی هم، قبل از هر چیز این خبرنگاران انقلابی و سربازان جبهه آگاهی و بصیرت بودند که بغض فروخفته انقلابیون را به جهانیان رساندند. در لحظه لحظه فراز و نشیب‌های انقلاب از روزهای نخستین تا صحنه‌های دفاع مقدس، آن هم در خطوط مقدم نبرد، اعم از نبرد سخت و نیمه سخت و نرم، این قشر عزیز خبرنگار که خود برآمده از مستضعفین بوده و هستند، همواره حضور آگاهانه، عاشقانه و جهادی داشته و دارند.
امروز هم در جهان اسلام به خصوص ایران اسلامی، خبرنگاران به عنوان طلایه داران تمدن نوین اسلامی، چشم بینا و زبان گویای آحاد مردم، پابرهنگان، کوخ نشینان و ستمدیدگان، از ایران تا جبهه مقاومت و اقصی نقاط جهانند. در صدور انقلاب و الگوهای دینی، انتقال خروش ملت‌ها علیه ظلم تا پژواک غرش موشک‌های اقتدار و فتح قله‌های علم و اندیشه و فرهنگ، تاثیرگذاری جنبش خبرنگاری در کشور نقش ارزنده‌ای داشته و خواهد داشت.
در بیان نقدهای درونی از هویدا ساختن برخی ویژه خواری و ویژه خواهی‌ها، حقوق‌های نجومی و فسادهای ریز و درشت و... تا بیان ناهنجاری‌ها و هشدار آسیب و تهدید‌ها، دگر بار این خبرنگاران هستند که با پشت پا زدن به تهدید‌ها و تطمیع‌ها و به جان خریدن هزینه‌ها، به وظیفه انقلابی خود عمل کردند.
خبرنگاران همواره مطالبه گر حقوق حقه مردم و عامل انعکاس خدمات مسئولین بودند ولی هیچگاه برای خود و حقوق خود مطالبه نکردند و کسی هم برایشان مطالبه نکرده است. در روز خبرنگار باید همه مردم و خصوصا مسئولان برای احقاق حق خبرنگاران مطالبه‌گری نمایند.
روزتان تبریک طلایه داران جبهه اگاهی و بصیرت.

*رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 265509

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/265509/مردم-احقاق-حق-خبرنگاران-مطالبه-گری-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1