کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع آبرسانی لوداب / ۷ هزار روستایی صاحب آب آشامیدنی می‌شوند

13 مرداد 1396 ساعت 12:08


مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۹ میلیارد ریال اعتبار به پروژه مجتمع آب رسانی لوداب اختصاص یافت
به گزارش کبنا، فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در بازدید از روند آبرسانی روستاهای چین و لوداب که با حضور نماینده بویراحمد و دنا و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع آبرسانی لوداب آب شرب ۶۸ بخش از این روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و با بهره برداری از این طرح جمعیت ۷ هزار و ۳۳۸ نفر ساکن این روستا‌ها از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: بازبینی و توسعه خطوط آب و مهندسی معکوس گذشته در راستای بهبود فرایند‌ها، یک ضرورت جدی برای روستاییان است که در همین راستا مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب عملیاتی شد.
پاسره گفت: ۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع آبرسانی لوداب و ۶۸ بخش از این روستا اختصاص یافت، که با تلاش نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا این اعتبارات از صندوق توسعه ملی جذب شد.
مدیرعامل آبفای روستایی با ببان اینکه فاز اول این پروژه آماده بهره برداری است، خاطر نشان کرد: قریب به ۱۷ کیلومتر خط انتقال در این مجتمع اجرایی شد، و خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن، ایستگاه پمپاژ و بهسازی چشمه بخش‌های دیگری از عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ است.
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در جمع مردم روستاهای لوداب بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات آب آشامیدنی در این مناطق، گفت: با بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب، این مشکل برطرف می‌شود.
زارعی اظهار کرد: ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان میزان اعتبار پروژه آبرسانی به دهستان چین از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
وی با اشاره به اهمیت این پروژه، عنوان کرد: این مجتمع آبرسانی حدود ۷۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آب را علاوه بر لوداب در «چین» بویراحمد هم شاهد بودیم به نحوی که برخی روستاهای این منطقه دسترسی به آب لوله کشی ندارند و خوشبختانه پروژه بزرگی نیز برای این منطقه تعریف شده است.
وی با اشاره به مشخص شدن پیمانکار پروژه آبرسانی به روستاهای چین، افزود: مجتمع آبرسانی چین شهرستان بویراحمد با اعتباری قریب به ۲ میلیارد تومانی با حجم عملیات حدود ۱۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال و دو باب مخزن از هفته آتی شروع به کار می‌کند.
زارعی با بیان این‌که با حضور در دور‌ترین مناطق استان سعی بر رفع مشکلات این مناطق داریم، عنوان کرد: توجه به نیازهای مردم منطقه لوداب از اولویت‌ها است و به ویژه در زمینه آبرسانی از مسئولان می‌خواهم که تا جایی که امکان دارد از تمام توان خود برای آبرسانی به دور‌ترین روستای این مناطق مایه بگذارند.
نماینده بویراحمد و دنا خاطر نشان کرد: بدون شک تلاش برای رفع مشکلات روستائیان مناطق مختلف می‌تواند گره گشای مشکلات آن‌ها و در ‌‌‌نهایت جلوگیری از مهاجرت و مسائل بعد از آن باشد که از همین رو می‌طلبد همه مسئولان در حوزه‌های کاری خود این مهم را مد نظر داشته باشند.


کد مطلب: 264720

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/264720/اختصاص-۴۹-میلیارد-ریال-اعتبار-مجتمع-آبرسانی-لوداب-۷-هزار-روستایی-صاحب-آب-آشامیدنی-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1