کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دست کوتاه تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد از بازارهای فروش / گل‌های که بی‌فایده پر پر می‌شوند

11 مرداد 1396 ساعت 12:47


رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل ضعف صادرات و نبود سرمایه‌گذار محصولات گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دست تولیدکنندگان می‌مانند.
به گزارش کبنا از یاسوج، جعفر گوهرگانی صبح امروز در گردهمایی روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی در استان از جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یک اتاق همه جانبه گر در حال فعالیت است و به عنوان یک نقطه اتصال مشکلات و گرفتارهای بخش خصوصی و دولت را دنبال می‌کند.
گوهرگانی با بیان اینکه توفیقات خوبی در بخش کشاورزی در سطح استان حاصل شده است، اظهار کرد: تنش‌های زیادی در بخش کشاورزی علاوه بر کشاورزی آب هوایی و محیطی از جمله تنش مالی و مشکلات مالی وجو دارد.
 
وی اضافه کرد: امروزه واحدهای گلخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶/۵ تن سالانه  گل تولید می‌کنند، اما دستشان به بازارهای بین‌المللی کوتاه است و ضرورت دارد که برای این محصولات که بر روی دست تولیدکنندگان ما است چاره‌ای اندیشیده شود.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  سالانه در این استان ۸۵۰ هزار تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌کنیم که ۷۰ درصد این محصولات باید صادر شوند اما در این زمینه بسیار بسیار ضعیف هستیم و سرمایه‌گذاری که بتوانند این محصولات را خرید و بسته‌بندی کنند و در بازارها به فروش رساند،  کم داریم.
 
 


کد مطلب: 264194

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/264194/دست-کوتاه-تولیدکنندگان-کهگیلویه-بویراحمد-بازارهای-فروش-گل-های-بی-فایده-پر-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1