کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخاب شهردار سیاسی و قومی آغاز خوبی برای شورای پنجم یاسوج نیست / مقدم شهردار می‌شود یا جاوید می‌ماند؟

11 مرداد 1396 ساعت 1:41


با اعلام خبر مبنی بر آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا دوره پنجم، به روزهای تغییر شهرداران شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک شدیم.
به گزارش کبنا، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به موافقت شورای نگهبان با قانون جدید، گفت: بر این اساس ۱۴ مردادماه زمان آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.
بر این اساس اگر این خبر درست از آب در بیاید، باید در روزهای نزدیک شاهد تغییر ۱۷ شهردار شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم، اما اینکه چه کسانی سکان شهرداری‌ها را بر عهده خواهند گرفت، چندان مورد بحث نیست، بلکه تکیه افراد کارآمد، توانمند و متخصص بر صندلی‌های شهرداری بیش از هر چیز دیگری مهمتر است.
اگر بر اساس قانون جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۴ مردادماه باید فعالیت خودشان را شروع کنند، پس زمان زیادی به مدیریت شهرداران نمانده است، از طرفی بیم اینکه افراد نابلد ناخدای مدیریت شهری شهرهای استان را برعهده بگیرند، بیش از هر چیز دیگری نگرانی‌های را ایجاد کرده است.
محمدعلی جاوید شهردار یاسوج امروز در جمع مدیران و کارکنان شهرداری گفته است؛ همه کارهای شهرداری برای تحویل مجموعه شهرداری به تیم جدید انجام گرفته است و تغییر و تحول امر طبیعی است.
وی البته گفت: پروژه‌های زیادی در سطح شهر در حال انجام گرفتن است و قرار بود بر اساس برنامه‌زمان‌بندی تا شهریورماه این پروژه‌ها به اتمام برسند با این وجود اگر ۱۴ مردادماه آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم باشد باز نیز مشکلی برای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود بوجود نخواهد آمد.
در خبرهای آمده نستهین مقدم گزینه قطعی برای تصدی شهرداری یاسوج است وی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد عمران و دانشجوی دکترای مدیریت استراتژیک می‌باشد، نامش بیش از سایرین بر سر زبان‌ها است.
 
به گزارش کبنا، خبرهای به گوش می‌رسد که فعلاً حمدالله صفایی قرار است سرپرستی شهرداری یاسوج را تا قطعی شدن گزینه نهایی شهرداری بر عهده بگیرد. صفایی از کارکنان و مدیران با سابقه شهرداری مرکز استان است.
اما نکته پایانی؛ انتخاب شهردار سیاسی، قومی و قبیله‌ای آغاز خوبی برای شورای پنجم شهر یاسوج نخواهد بود و بهتر است که اتمام پروژه‌های نیمه تمام و فعال در دستور کار اعضای جدید شورا قرار بگیرد و بعد از تکمیل این پروژها و اینکه در فرایند تغییر و تحول دچار رکود نشوند، برای انتخاب شهردار جدید اقدام شود.


کد مطلب: 264147

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/264147/انتخاب-شهردار-سیاسی-قومی-آغاز-خوبی-شورای-پنجم-یاسوج-نیست-مقدم-می-شود-یا-جاوید-می-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1